سخنگوی شورای نگهبان: دشمن بر روی اثر بخشی انتخابات در ایران سرمایه‌گذاری کرده است

زیتون– عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت که براساس «قرائن و شواهد» در حال حاضر «دشمن» بر روی «اثربخشی بر انتخابات و اینکه انتخابات در ایران سالم نیست، سرمایه‌گذاری» کرده است.
به گزارش ایلنا، کدخدایی در یک مراسم سخن‌رانی گفت که شورای نگهبان «هیچ نگرانی در آینده ندارد» و نام هر کسی که از صندوق بیرون بیاید را به عنوان برنده انتخابات اعلام می‌کند، اما «در مقابل خواسته‌های غیرقانونی مقاومت می‌کند»، چرا که « نظام با کسی شوخی ندارد و از هیچ کس هم نمی‌ترسد.»
به گفته کدخدایی، شورای نگهبان «به ایستادگی خود در سال ۸۸ افتخار می‌کند»، ایستادگی مقابل حرف‌هایی که «هیچ‌کدام مبنای قانونی و صحت نداشت و برخاسته از یک توطئه خارجی بود.»
سخن‌گوی شورای نگهبان اضافه کرد که «فتنه یک شاخص برای شورای نگهبان و نظام» است، چرا که «حضرت آقا اخیرا فرمودند که ۹دی روزی ماندگار در تاریخ است» و به همین دلیل «کسانی که در فتنه حضور موثر داشتند»، نباید از شورای نگهبان انتظار داشته باشند که «از اختیارات قانونی و خواست مردم کوتاه بیاید.»
کدخدایی با اشاره به مصاحبه اخیر خود که گفته بود صلاحیت رییس‌جموری مستقر نیز بررسی می شود، گفت که این مساله «مطلب جدیدی نیست و رویه همیشگی شورای نگهبان مطابق قانون بوده است».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »