دونالد ترامپ رسما رییس جمهوری آمریکا شد

زیتون– دونالد ترامپ با ادای سوگند رسما قدرت را در آمریکا به دست گرفت.
چهل و پنجمین رییس جمهوری آمریکا بعد از ادای سوگند گفت که اکنون «مردم آمریکا با هم متحد می‌شوند تا کشور خود را مجددا بازسازی کنند و تعهدات آن را مجددا یادآور شوند.»
به گفته ترامپ ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ تاریخی است که «مردم آمریکا بار دیگر حاکم کشور خود شدند». دونالد ترامپ اضافه کرد: «ما از مرزهای کشورهای دیگر دفاع کرده‌ایم، در حالی که از مرزهای خودمان دفاع نکرده‌ایم. از امروز، آمریکا در اولویت خواهد بود.»
ترامپ با تاکید بر لزوم مبارزه با «تروریسم اسلامی» گفت که «جهان را علیه اسلام رادیکالی تندرو یکپارچه خواهیم کرد و آن را از روی زمین نابود خواهیم کرد». به گفته رییس جمهوری آمریکا او «در این راه از سوی خدا مورد حمایت» خواهد بود.
به گفته ترامپ میلیاردها دلار به هزینه آمریکایی ها صرف پول دار کردن کشورهای دیگر شده است، و افزود: «در حالی که کشور آمریکا در حال نابود شدن است دیگر کشورهای دنیا را ثروتمندتر کرده‌اند». دونالد ترامپ در پایان سخنرانی خود گفت: «ما مجددا آمریکا را قدرتمند خواهیم کرد. ما مجددا آمریکا را ثروتمند خواهیم کرد. ما مجددا غرور آمریکا را باز خواهیم گرداند، و بله ما مجددا آمریکا را با شکوه و با عظمت خواهیم کرد.»
در این مراسم چهار رییس جمهوری پیشین آمریکا و بعضی از اعضای کنگره شرکت کرده بودند؛ اگرچه حدود ۶۰ نفر از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا مراسم تحلیف ترامپ را تحریم کردند و از حضور در مراسم خودداری کردند.
هم‌زمان با برگزاری مراسم تحلیف، در قسمت‌های دیگر شهر واشنگتن معترضان تجمع کرده‌اند و با پلیس نیز درگیر شده‌اند. برخی از معترضان که لبیت شرکت در مراسم را در اختیار دارند با حمل شعارهایی از جمله «فلسطین را آزاد کنید» وارد محل شدند. در یکی از ایست‌های بازرسی نیز جمعی از معترضان با پوشیدن لباس نارنجی و کلاه پارچه‌ای سیاه نسبت به رفتار با زندانیان گوانتانامو واکنش نشان دادند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »