دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گزارش عاصمه جهانگیر را تماما نادرست خواند

زیتون– محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، نخستین گزارش عاصمه جهانگیر، گزارش‌گر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران را «غیر‌حرفه‌ای» و «تماما نادرست، ناموجه و ناامید کننده» توصیف کرد.
لاریجانی در نامه‌ای خطاب به رعد زید الحسین٬ کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل، نوشت که «کمترین درجه انصاف حرفه‌ای ایجاب می‌کرد که خانم جهانگیر هرگونه ادعایی را ابتدا به اطلاع دولت و مسئولین جمهوری اسلامی ایران» می‌‌رساند. به گفته او انتشار این بیانیه «به هیچ‌وجه حرفه‌ای» نیست و «ادامه آن را بدون شک باعث تنازل اعتبار آن شورا از یک مرجع رسمی به یک نهاد سیاسی» می‌شود.
محمدجواد لاریجانی تاکید کرد که «به خاطر احترامی» که برای رعد زید الحسین قائل است٬ پاسخ جمهوری اسلامی به بیانیه عاصمه جهانگیر را برای وی ارسال می‌کند. متن کامل پاسخ ستاد حقوق بشر قوه قضائیه به این بیانیه منتشر نشده است.
عاصمه جهانگیر روز ۲۰ دی ماه در گزارشی با اشاره به وضعیت زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران که دست به اعتصاب غذای طولانی مدت زده‌اند٬ نسبت به خطر مرگ این افراد هشدار داده بود. او همچنین از بازداشت فعالان حقوق بشر در ایران که بر اساس «تعریف مبهمی گناهکار شناخته شده‌اند»٬ نیز «ابراز نگرانی جدی» کرده بود. او از مسئولان حکومتی خواسته بود «هر چه سریع ‌تر و بدون هیچ پیش‌شرطی تمامی زندانیانی که غیر قانونی بازداشت شده‌اند را آزاد کند.»
عاصمه جهانگیر جانشین احمد شهید شده است.
جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز بارها به گزارش‌های مربوط به نقض حقوق بشر در ایران اعتراض کرده و آنها را «سیاسی» و عاری از واقعیت خوانده است. با این حال احمد شهید، گزارشگر پیشین حقوق‌بشر سازمان ملل، اجازه سفر به ایران پیدا نکرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »