اسرائیل احداث ۲۵۰۰ خانه در شهرک‌های یهودی نشین را تصویب کرد

زیتون– دولت اسرائیل امروز خبر از تصویب طرح احداث ۲۵۰۰ دستگاه واحد مسکونی جدید در شهرک‌های یهودی نشین ساحل غربی رود اردن داد.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل، در پیامی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «ما خواهیم ساخت و به ساختن ادامه خواهیم داد»‌.
ابتدای ماه جاری شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطع‌نامه‌ای خواهان «توقف فوری شهرک‌سازی‌های اسراییل در مناطق اشغالی فلسطین» شده بود. خودداری آمریکا از وتوی این قطع‌نامه، راه را برای تصویب آن هموار کرد و اعتراض اسرائیل را برانگیخت. نخست‌وزیر اسراییل در واکنش به این مساله گفته بود که کشورش خود را ملزم به رعایت این قطع‌نامه «شرم آور» نمی‌داند.
تصمیم اسراییل برای توسعه شهرک‌سازی کمتر از یک هفته پس از ادای سوگند دونالد ترامپ به عنوان رییس‌جمهوری جدید آمریکا گرفته شد.
آسوشیتدپرس از قول سخنگوی محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی، گفت این اقدام «به امیدها برای برقراری صلح لطمه زده و باعث تقویت تندروی و تروریسم خواهد شد.» او این تصمیم را «تحریک‌آمیز» و «بی‌احترامی به جهان عرب و کل جامعه بین‌المللی» دانست و خواست «تمامی جهان در برابر آن موضع جدی و واقعی» بگیرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »