احمد مسجدجامعی: می‌خواهند مردم را مقصر حادثه پلاسکو جلوه دهند

زیتون– احمد مسجدجامعی، از اعضای شورای شهر تهران، حادثه پلاسکو را نشان از «فلج بودن» و «شکست خوردن» برنامه‌های مدیریت بحران در تهران دانست.
مسجدجامعی به ایلنا گفت: «تمامی دستگاه‌ها در حال کمک به حل این حادثه هستند، آن هم در شرایطی که آتش‌سوزی تنها در یک قسمت اتفاق افتاده و در این ماجرا نه بیمارستان‌ها آسیب‌ دیده‌اند و نه خیابان‌ها». به گفته این شرایط نشان می‌دهد که مدیریت شهری «به لحاظ ساختاری فلج بوده و مشکل دارد».
رییس کمیته فرهنگی شورای شهر اضافه کرد: «ظرفیت آتش‌نشانی ما در این حد است که منجر به از دست دادن حدود ۲۰ نفر از بهترین نیروهای این سازمان شده و تعدادی از شهروندان نیز جان خود را از دست دا‌ده‌اند.
مسجدجامعی که قصد استعفا از شورای شهر و رفتن به کتابخانه ملی را دارد، با اشاره به جلسه هیات امنای ساختمان پلاسکو،‌گفت که در این جلسه اعلام شد «در بالای ساختمان منبع آب آتش‌نشانی و آب شرب وجود داشته، نه منبع گازوییل‌». منبعی که به گفته او «در طبقه زیرزمین است که هنوز هم سالم مانده است».
به گفته مسجدجامعی «اینکه در خبرها می‌گویند در قسمت بالایی ساختمان منبع گازوییل وجود داشته برای آن است که بگویند اهالی ساختمان بی‌احتیاطی کرده و طبق معمول تقصیر را به گردن مردم بیندازند.» رییس کمیته فرهنگی شورای شهر خواستار تشکیل «کمیته حقیقت‌یاب» برای بررسی حادثه ساختمان پلاسکو شد. او گفت: «اطلاعاتی که شبکه‌های رسمی با هیجان ارایه می‌دهند، خیلی قابل اطمینان نیست، زیرا این موارد توسط یک مقام مسئول در یک شبکه رسمی بیان شده که البته مشخص است رسانه رسمی؛ بازتابی از دغدغه‌های یک گروه خاص را ارایه می‌دهد که کاملا قابل مشاهده است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »