مراسم آخرین بدرقه آتش نشانان برگزار شد

زیتون- پس از پایان یافتن فرآیند تشخیص هویت جان باختگان حادثه پلاسکو؛ صبح امروز مراسم تشییع آتش نشانان درر مصلای تهران برگزار شد.
رسانه‌های رسمی با عنوان «تشییع پیکر شهدای آتش نشان» این مراسم را درخور جانباختگان حادثه پلاسکو خواندند.
مراسم امروز با پیام آیت الله خامنه‌ای آغاز شد. پس از آن امامی کاشانی به پیکر آتش نشانان نماز خواند. ناصر سراج، اسحاقق جهانگیری، محمدباقر قالیباف، محمدجعفر منتظری، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، مصطفی پورمحمدی، علی لاریجانی، صادق لاریجانی و محسن هاشمی از جمله حاضران در این مراسم بودند.
اما دیگر شرکت کنندگان در این مراسم، مردم عادی، روایتی دیگر گون از مراسم تشیع دارند.
از زمان تغییر محل تشییع از دانشگاه تهران به مصلا و تعیین یک روزی کاری برای این مراسم، این شائبه مطرح شده بود کهه شاید شهرداری قصد کنترل این مراسم را دارد. اتفاقی که به گفته شاهدان عادی رخ داده است.
پیش‌تر اعلام شده بود که خط ۳ متروی تهران امروز به رایگان در خدمت مردم تهران خواهد بود. اما در عمل از صبح امروز در روند کار متروی تهران اختلال به وجود آمده است. قطارهای متروی تهران از ساعت ۷ صبح دچار کندی حرکت شدند. به طوری که هر قطار در ابتدای ساعات اولیه حداقل با ۲ دقیقه تأخیر به ایستگاه می‌رسید و به‌طور محسوسی از تعداد قطارها کاستهه شده است. همین امر سبب ایجاد درگیری‌های پراکنده‌ای در ایستگاه‌های مختلف متروی تهران شده است.
برخی از شرکت کنندگان در این مراسم خبر از حضور پرشمار گاردهای ضد شورش، بلندگوها و لباس شخصی‌هایی که تمام فضای اطراف مصلی تهران در تحت شعاع قرار داده بود، داده‌اند. ایلنا گزارش داده است که در هر ۱۰ قدم یک خودرو و چندد مداح در حال مداحی هستند که باعث شده صداهای مختلفی شنیده شود. مداح‌های این مراسم بر «شهید» و «بسیجی» بودنن آتش نشانان و «آرزوی آنان برای شهادت در سوریه» از جمله مسائلی بود که در توییتر حاضران در این مراسم نقل شده است.
از سوی دیگر به گزارش ایسنا نه فقط شهروندان عادی که حتی خبرنگاران نیز برای ورود به مصلی با مشکل مواجه شده بودند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »