ایران آزمایش موشکی جدید خود را تایید کرد

زیتون- حسین دهقان، وزیر دفاع، خبر انجام آزمایش موشکی از سوی ایران را تایید کرد. این آزمایش موشکی در نزدیکی سمنان انجام شده است.
وزیر دفاع به تسنیم گفت آزمایش اخیر «در راستای برنامه‌های جمهوری اسلامی» بوده و ایران «اجازه دخالت هیچ بیگانه‌ای را در امور دفاعی نمی‌دهد».
به گفته دهقان این آزمایش موشکی هیچ مغایرتی با برجام و قطع‌نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ندارد.
امریکا روزگذشته اعلام کرده بود ایران آزمایش موشک بالستیک انجام داده است. شورای امنیت سازمان ملل متحد شب گذشته به در خواست این کشور در جلسه ای موضوع آزمایش موشکی ایران را بررسی کرد. نیکی هیلی،‌ نماینده آمریکا در سازمان ملل پس ازنشست شورای امنیت آزمایش موشکی ایران را «کاملا غیر قابل قبول» خواند.
آمریکا و اروپا معتقد هستند که آزمایش موشکی ایران نقض قطع‌نامه شورای امنیت است.
محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران این آزمایش موشکی را «خارج از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد دانسته» و گفته بود: «جمهوری اسلامی ایران دفاع از خود را به اجازه دیگران موکول نمی کند.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »