ترامپ: ایران با آتش بازی می کند

ظریف: از خودمان دفاع می کنیم

زیتون– دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، امروز در پیامی توییتری نوشت: «ایران متوجه نیست که رییس‌جمهور اوباما تا چه حد با آن‌ها مهربان بوده است؛ اما من این طور نیستم.» او در پیامی دیگر نیز هشدار داده بود «ایران با آتش بازی می‌کند.»
 دونالد ترامپ شب گذشته نیز در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا در برابر ایران گزینه نظامی هم مطرح است، در پاسخی کوتاه گفت: «هیچ چیز از روی میز کنار نرفته است.»
هم‌زمان محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، در توییتی نوشت: «ما هرگز از اسلحه در برابر کسی استفاده نخواهیم کرد، به جز در دفاع از خودمان. ببینیم اگر هر کدام از کسانی که مدعی هستند، می‌توانند چنین ادعایی بکنند.» او در توییتی دیگر نوشت: «ایران با تهدید تغییر نمی‌کند، چرا که امنیت ما از مردم ما گرفته شده است. ما هرگز جنگ را آغاز نمی‌کنیم، اما در معنای خاص از خودمان دفاع می کنیم
دولت جدید آمریکا پیش از این و به بهانه آزمایش موشکی جمهوری اسلامی، درخواست کرده بود که جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی این مساله تشکیل شود. دولت ترامپ آزمایش‌های موشکی ایران را نقض قطعنامه‌۲۲۳۱ شورای امنیت می‌داند. ایران اما این آزمایش‌ها را نقض قطعنامه شورای امنیت نمی‌داند.
در بند ۳ بخش «پیوست ب» قطعنامه ۲۲۳۱ آمده است: «از ایران خواسته می‌شود تا هشت سال پس از روز قبول توافق یا تا زمانی که آژانس گزارشی مبنی بر تایید «نتیجه‌گیری گسترده‌تر» ارایه کند، هرکدام زودتر حادث شود، هیچ فعالیتی مرتبط با موشک‌های بالستیکی طراحی شده برای قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای، شامل پرتاب با استفاده از چنین فناوری‌های موشک‌های بالیستیک، صورت ندهد.»
به گفته محمدجواد ظریف در قطعنامه ۲۲۳۱ از ایران «خواسته» شده (و «دستور» داده نشده)، که موشک‌های بالیستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای آزمایش نکند که به تعبیر او الزام‌آور نیست. وزیر خارجه ایران همچنین گفته موشک‌های ایران برای حمل کلاهک‌ هسته‌ای هم ساخته نشده‌اند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

ترامپ: ایران با آتش بازی می کند

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »