۹۷ شرکت آمریکایی خواستار لغو فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ شدند

زیتون– ۹۷ شرکت آمریکایی، از جمله اپل، فیس‌بوک، گوگل، مایکروسافت و توییتر با ارائه دادخواست‌هایی به دادگاه استیناف خواستار لغو فرمان اجرایی دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان شدند.
این شرکت‌ها که اکثرا در حوزه فناوری فعال و متکی به نیروی کار خارجی هستند، گفته‌اند که فرمان اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا «ضربه شدیدی به تجارت، ابداع و رشد تجاری آمریکا می‌زند.»
این دادخواست‌ به این دلیل مطرح شده که رییس‌جمهوری آمریکا و کاخ سفید گفته‌اند اطمینان دارند این ممنوعیت پس از لغو دستور یک قاضی در سیاتل ایالت واشینگتن، دوباره برقرار خواهد شد.
گروهی از دمکرات‌های سرشناس از جمله جان کری و مادلین آلبرایت، وزیران پیشین خارجه آمریکا، نیز روز دوشنبه به صف منتقدان این فرمان پیوستند و از دادگاه استیناف خواستند تا همچنان ممنوعیت ورود را که به امنیت ملی ضربه می‌زند، متوقف کنند.
پس از اینکه کاخ سفید اعلام کرد انتظار دارد دادگاه‌های فدرال حکم رئیس‌جمهور را اعاده کنند، دادخواست این دو ایالت روز دوشنبه به دادگاه شعبه نهم استیناف در سانفرانسیسکو ارائه شد. این دادگاه، روز یکشنبه، درخواست اضطراری وزارت دادگستری آمریکا برای لغو حکم قاضی ایالت واشینگتن علیه حکم ترامپ را رد کرد و از طرفین خواست تا عصر دوشنبه به وقت محلی اسناد لازم را ارائه دهند.
ایالت‌های واشنگتن و مینه‌سوتا نیز گفته‌اند که در صورت اجرایی شدن دوباره فرمان ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور ایران، سوریه، یمن، سودان، لیبی، سومالی و عراق به خاک آمریکا، «خانواده‌ها از هم جدا می‌مانند، دانشجویان دانشگاه‌های ما بلاتکلیف می‌شوند و مانع مسافرت خواهد شد.»
دونالد ترامپ شب گذشته در یک گفتگوی تلویزیونی تهدید کرد که بودجه فدرال ایالت هایی را با فرمان های او مخالفت می کنند، قطع می کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »