دولت جدید آمریکا قصد دارد نام سپاه پاسداران را به لیست گروه‌های تروریستی اضافه کند

زیتون- رویترز خبر داد چند مقام آمریکایی اعلام کردند که دولت جدید آمریکا در حال بررسی پیشنهادی برای قراردادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکاست. بر اساس این پیشنهاد سپاه پاسداران یک گروه تروریستی اعلام خواهد شد و از سوی آمریکا تحریم و تحت مجازات قرار خواهد گرفت.
رویترز تاکید کرده هنوز نسخه‌ای از طرح پیشنهادی مربوطه را رویت نکرده‌است.
شماری از مقام‌های سپاه پاسداران و نیز سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آن، و یا حتی شرکت‌های خارجی طرف هم‌کاری با این نیروی نظامی ایران، در حال حاضر در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار دارند. تحریم‌هایی که به تازگی، و در پی آزمایش موشکی ایران با آغاز کار دولت دونالد ترامپ، افزایش پیدا کرد.
ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید در چند هفته اخیر انتقادات و تهدیدات شدیدی را متوجه ایران کرده است. ایران بارها اتهامات درباره حمایت از تروریسم را رد کرده است. مقام‌های دولتی آمریکا گفته اند طرح اولیه‌ای که مطرح شده، ممکن است به صورت یک فرمان اجرایی به وزارت خارجه ارائه شود.
مسئولان آمریکایی می‌گویند که کاخ سفید نظر تعدادی از نهادهای آمریکایی را در این باره اخذ کرده است. در صورتی که دولت دونالد ترامپ رئیس ایالات متحده آمریکا در این باره تصمیم قطعی اتخاذ کند، نهاد سپاه پاسداران به لیست تحریم ها و مجازات های واشنگتن اضافه می شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »