حمایت مصطفی تاج‌زاده از طرح آشتی ملی خاتمی

زیتون– مصطفی تاج‌زاده، فعال سیاسی، گفت طرح «آشتی ملی» که از سوی محمد خاتمی مطرح شد به این معناست که «همه کسانی که به قانون اساسی ملتزم هستند، بتوانند در فرآیند مدیریت کشور و در عرصه اجتماع و سیاست فعال شوند و امکان خدمت‌گذاری یابند.»
تاج‌زاده به ایلنا گفت نیروهای اصلاح‌طلب «به هیچ عنوان دست از هویت، ایده‌ها و عقاید خودمان برنمی‌دارند» و از اصول‌گرایان هم انتظار ندارند برای «آشتی و وفاق ملی» از باورهای خود دست بکشند، بلکه هر دو جناح «لازم است برای حل مشکلات دست یاری به یکدیگر داده، با یافتن اشتراکات، روی این نقاط مشترک تاکید کنند و درمورد اختلاف‌ها نیز با ساز و کار قانونی به رقابت سالم بپردازند و درنهایت تسلیم نظر مردم باشند.»
به گفته تاج‌زاده: «آشتی ملی یعنی پذیرش تکثر از موضع برابری و یکسانی نه این‌که یکی از دیگری عذرخواهی کند یا توبه‌نامه بنویسد و مواردی از قبیل. ما اگر اهل چنین کارهایی بودیم در سال‌های گذشته که در زندان بودیم به چنین روش‌هایی متمسک می‌شدیم که خودمان را نجات دهیم و بتوانیم سهمی از حکومت را به خود اختصاص دهیم.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. آقای تاجزاده می گوید: «ما اگر اهل چنین کارهایی (توبه یا عذرخواهی) بودیم در سال‌های گذشته که در زندان بودیم به چنین روش‌هایی متمسک می‌شدیم…» آقای تاج زاده در زندان تا جایی که من میدانم توبه نکرد اما بیرون از زندان تا حدودی چرا! در مصاحبه اش با دهباشی گفت که در انتخابات تقلب نشده بلکه کودتا شد! در مصاحبه اش با سایت نوروزنیوز هم گفت که مردم نباید شعار مرگ بر دیکتاتور بدهند چون طرف مقابل زورش زاید است و می تواند جامعه را به انسداد بکشاند!
    آیا اینها خود بنوعی توبه یا بگفتمان غیرمذهبی عدول کردن از شعارهای جنبش سبز و پشت کردن به مردم نیست؟
    باعتقاد من آقای تاجزاده و یا خاتمی حق دارند شخصا از هر رهبر عذرخواهی کرده و با وی آشتی کنند، اما اجازه ندارند مردم را بدون هیچ دستاوردی به دام حکومت بکشانند. خطر جنگ همانطور که برای کشور و مردم ایران تهدید محسوب می شود برای حاکمیت تهدید بسیار بزرگتریست، پس با یادآوری این واقعیت به رهبری نظام باید آنان را به برداشتن گامهای جدی و بزرگ بسوی مردم واداشت و نه برعکس!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »