مخالفت رییس قوه قضاییه با طرح «آشتی ملی»

زیتون- صادق لاریجانی، رییس قوه قضائیه گفت که «ملت درباره اساس انقلاب اختلافی ندارند که بخواهند آشتی ملی کنند.»
رییس قوه قضاییه در حاشیه راهپیمایی روز ۲۲ بهمن گفت آشتی ملی «زمانی معنا دارد که در اصول اساسی اختلاف داشته باشیم که نداریم.»
محمد خاتمی، رییس‌جمهوری دوران اصلاحات، پیش‌تر ضمن ابراز امیدواری نسبت به «تحقق آشتی ملی و همبستگی درونی» در ایران گفته بود که «الان بهترین موقعیتی است که می‌توان برای همبستگی همه نیروها در مسیر منافع ملی و دفع و رفع تهدیدها و توطئه‌ها فراهم آورد.»
حسن روحانی، رییس‌جمهوری، اما در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران گفت که «با پیروی از مقام معظم رهبری در پی اجماع، آشتی و انسجام ملی هستیم.» به گفته او آرمان‌های انقلاب اسلامی زنده خواهد ماند، اما انقلابی گری با تنگ‌اندیشی و خودمداری سازگار نیست.
روحانی اضافه کرد: «ما در ماه‌های آینده قدرت خودمان را مثل امروز در پای صندوق آرا در برابر بدخواهان، قدرت‌ها و استکبار جهانی نشان خواهیم داد و زبان گویای ملت ایران صندوق رأی خواهد بود.»
گذشته از رییس جمهوری ایران، چهره‌هایی مانند عبدالله رمضان زاده، مصطفی تاج زاده و محمدرضا عارف از مدافعان طرح آشتی ملی هستند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. حق دارد مخالف باشد ، اگر آشتی ملی صورت بگیرد که البته شدنی هم نیست ، این اخوند باید برود سر شغل اصلی خود ، خواندن نظام میت در بهشت زهرا یا زیارتنامه خوانی در امام زاده قاسم !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »