???? رضا گلپور، نویسنده کتاب شنود اشباح، بازداشت شد

زیتون– رضا گلپور، نویسنده کتاب جنجالی «شنود اشباح»  بازداشت و به بند ۲-الف اطلاعات سپاه، مستقر در زندان اوین، منتقل شد.

یک «منبع آگاه» ضمن تائید این خبر به «زیتون» گفت: گلپور با اتهام‌های متعددی چون «جاسوسی برای کشورهای بیگانه،  ترور شخصیت‌های نظام و سهم‌خواهی در برابر انتشار اخبار کذب» روبروست.

رضا گلپور چمرکوهی،  به «متخصص پروژه‌های سفارشی تخریب» شهرت دارد و  از همکاران سایت «عماریون»منتسب به جریان حزب‌الله است و پیش از این همکاری نزدیکی با اطلاعات سپاه داشته است.

در روزهای گذشته خبر دستگیری محمدحسین رستمی، مدیر سایت عماریون، نیز منتشر شد.

کتاب «شنود اشباح» در زمان انتشار با واکنش‌های شدیدی همراه شد. گلپور در این کتاب اتهام‌های سنگینی از جمله جاسوسی  را متوجه اصلاح‌طلبان کرد. او در جلد دوم این کتاب که دربردارنده مصاحبه‌هایی اختصاصی با علی فلاحیان، وزیر اسبق اطلاعات بود، ادعاهای گسترده‌ای را علیه وزارت اطلاعات مطرح کرد و پیش از انتشار کتاب، توسط مأموران امنیتی دستگیر شد. وی پس از گذراندن چندین ماه بازداشت، آزاد شد و پس از تبرئه از اتهامات امنیتی، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به جزای نقدی محکوم شد.

گلپور در ماه‌های اخیر مطالبی در مورد شهرزاد میرقلی خان (تبعیدی سپاه پاسداران به عمان) و سردار عسگری(مفقود شده) و خسرو تهرانی در رسانه‌های مختلف منتشر کرد که می‌تواند به دستگیری او ارتباط داشته باشد.

منابع زیتون از  نوعی «تسویه حساب شخصی در رده بالای نهادهای امنیتی»  در پی «نشر برخی اخبار  خاص» از جانب این فرد  و سایت عماریون  خبر داده‌اند.

هم‌چنین شنیده‌ها حاکی از آن است که همسر سوم گلپور که از تابعیت آمریکایی برخوردار است، به «جاسوسی برای سرویس‌های خارجی» متهم شده است. او ساکن بیروت  است و  به عنوان خبرنگار  با رسانه‌های خارجی  همکاری دارد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

4 پاسخ

  1. من رضا گلپور رو کاملا میشناسم و میتونم قسم بخورم که این چیزایی که در موردش نوشتن حرف مفته…رضا گلپور نه چپه نه راسته فقط طرف حقه…..
    اقای طاعب دین داشته باش….نیم من باش ولی مرد باش از جایگاهت سواستفاده نکن…دنیا دو روزه بخدا…..من فرزند شهید این مملکتم ولی برای خودم متاسفم که امثال شما کشورمون رو اداره میکنن…

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »