آیت الله خامنه ای: به نظر من آشتی ملی معنی ندارد

زیتون– آیت‌الله علی خامنه‌ای طرح پیشنهاد «آشتی ملی» را رد کرد و آن را «بی‌معنی» خواند.
رهبر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به «یک عده‌ای» که «تعبیر آشتی ملی را می‌گویند» گفت«این‌ها به نظر من معنی ندارد؛ مردم با هم متحدند.»
وی همچنین با اشاره به اعتراض‌های مخالفان به نتایج انتخابات سال ۸۸ گفت: «مردم با آن کسانی که روز عاشورا آمدند وسط خیابان و با قساوت و بی‌حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهرند و آشتی هم نمی‌کنند.»
محمد خاتمی، رییس‌جمهوری پیشین ایران، پیش‌تر ایده آشتی ملی را مطرح کرده بود. او ۱۹ بهمن ماه گفته بود اکنون «بهترین موقعیتی است که می‌توان فضای آشتی ملی را در کشور حکم‌فرما کرد.» به گفته رییس‌جمهوری ایران «تهدیدهای خارجی»، بهترین فرصت برای یک «آشتی ملی» را فراهم کرده است.حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، نیز در سخنرانی ۲۲ بهمن گفته بود که  «همه در پی اجماع، آشتی و انسجام ملی هستیم».

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه سخنرانی امروز خود خواست تا دولت «حضور پرشور مردم در مقابل دشمن کمین‌کرده برای بلعیدن ایران را به حساب گلایه نداشتن آن‌ها از عملکرد مسئولان نگذارند» چراکه مردم از مسائل «مختلف ازجمله تبعیض و کم‌کاری و بی‌اعتنایی به مشکلات گلایه‌مندند و احساس ناراحتی و رنج می‌کنند.»
او در تحلیل هدف واقعی دولت قبلی و فعلی آمریکا در تکرار ترفند «تهدید ایران به جنگ» نیز گفت: امروز هم مثل قبل از گزینه‌های نظامی روی میز حرف می‌زنند و آن مسئول اروپایی هم به مسئولان ما می‌گوید «اگر برجام نبود وقوع جنگ حتمی بود»، اما این حرف یک دروغ محض است و آن‌ها می‌خواهند ذهن ما را از جنگ واقعی یعنی نبرد اقتصادی منحرف کنند و به جنگ نظامی سوق دهند تا مسئولان کشور از تمرکز در عرصه‌ی پیشرفت اقتصادی و توجه به جنگ فرهنگی غربی‌ها با ملت ایران باز بمانند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. کاملا” با مقام معظم رهبــری موافقــم، میــان یک عده ی قلیــل از دزدان و چپاولگران اموال مردم و خود مردم که ملت خوانــده میشــود آشتی معنا ندارد!
    درکشــور مان یک عده ی قلیل کمتــر از ۱۰۰۰نفرهستنــد که رحم و مروت ندارنـد وخود واطرافیــان شــان برای خوردن اموال مردم به رقابت برخواستــه انـد…!
    اگر دزدی های آقایان لاریجانی ها، قالیبــاف واطرافیــان ایشــان درست باشــد که دراصـل نمی توانـد هـم درست نباشــد، مملکت افتاده در دست یک عده ای که بجای ساختن کشـور و رونق اقتصاد و معیشت مردم رقابت عجیبی دارنــد در بالاکشیــدن اموال مردم…که فقط خدا بایــد به داد ما و این کشــور برســد،
    بقول آن جوان معمارنیــوز: مگر قالیبــاف چکاره است…؟ جایگاه اش چیــه؟ خانــم ایشــان با آن بنگاه خیــریــه چنــدهزارمیلیــاردی اش چکاره است دراین مملکت؟ چقــدر ســواد داره و…
    واقعا” اگر یک روزی کسی پیــدا بشــه که دل اش نخواهــد کشــور آسیب ببینــد، فقط و فقط قانون را اجراء نمایــد وبراســاس قانون تمام اموال به یغما رفتــه را بازپس بگیــرد به نفع ملت…درآن وقت است که مردم نه به حرف آمریکا و نه به حرف روسیــه ونه به حرف همــه ی اروپا گوش خواهنــد داد،

  2. ازاین دریا که غرق اوست جانم – برون جستم ولیکن در میانم – بسی رفتم در این دریا وگفتم – گشاده شد بدریا دیدگانم – چو نیکو باز جستم سِر دریا – سر موئی ز دریا می ندانم – چو چشمم نیست دریا بین چه مقصود – اگر من غرق این دریا نشینم – چو نا بینای مادرزاد کشتی – درین دریا همی بر خاک رانم. مثل اینکه رهبر معظم ما هم کرو هم کور تشریف دارند و فقط زبان درازیرای مهمل گوئی دارند . متأسفانه ایشان از سلفشان که بلحاظ قتصادی و پیشرفت در بین کشور های در حال توسعه ی آن موقع در جایگاه اول قرار داشت که اگر بهمان منوال پیش میرفت ما حداقل در جایگاه کره ی جنوبی امروز بودیم نیآموختند ؛ که صدای انقلاب مردم را وقتی شنیدند ؛که کار از کار گذشته بود و دیگرهیچکس با هیچ وسیله ای قادر به جلوگیری از این سیل بنیان افکن نبود.

  3. همان به تعبیر ولایت بی حیایان در انتخابات اخیر عاشوراییانی چون محمد یزدی و علامه مصباح را از مجلس خبرگان اوت کردند و شکست ۳۰ – ۰ عاشوراییان در انتخابات مجلس شورا را هم رقم زدند . مسلم است که این بیحیایان هم سر آشتی با عاشوراییان ندارند و اصلاح طلبان منادی آشتی نگران مقام ولایت هستند و نه نگران حقوق مردم !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »