اعمال محدودیت‌های جدید برای مولوی عبدالحمید

زیتون– مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان و مدیر مدرسه دینی دارالعلوم، خبر داد که به دلیل «برخی تنگ نظری‌ها» به غیر از تهران، امکان سفر به هیچ شهری را ندارد.
مولوی عبدالحمید پیشتر به صورت غیر رسمی او ممنوع الخروج نیز شده بود و علیرغم دعوت به کنفرانس‌ها در خارج از کشور، امکان سفر و حضور در این کنفرانس‌ها را نداشت. او به کمپین حقوق بشر در ایران گفت: «من تا حالا نه از کسی اجازه گرفته‌ام و نه مناسب می‌دانم که چنین کاری بکنم. هر فردی آزادی دارد هرکجا خواست برود اما شرایط طوری است که غیر از زاهدان و تهران جای دیگر اگر سفر بکنیم به دلیل برخی تنگ نظری‌ها، مشکلات ایجاد می‌شود و برای همین سفر نمی‌کنم.» او از اینکه چنین محدودیت‌هایی توسط چه افراد و یا نهادهایی اعمال می‌شود خودداری کرد.
پیشتر، زمانی که مولوی عبدالحمید در چهاردهم بهمن ماه سال جاری قصد داشت در مراسم تشیع شهاب الدین شهیدی از روحانیان اهل سنت خواف شرکت کند، از چنین سفری منع شد. این ممانعت سبب شد که محمدحسین گرگیج از روحانیان اهل سنت استان گلستان با انتقاد نسبت به ممانعت از سفر مولوی عبدالحمید به خواف، خواهان «آزادی سفرعلمای اهل سنت به سراسر کشور» شود.
یکی از نزدیکان مولوی عبدالحمید هم در مصاحبه با کمپین گفت که نه تنها به امام جمعه اهل سنت زاهدان اجازه سفر غیر از تهران را نمی‎دهند که «علمای اهل سنت ایران هم اجازه سفر به زاهدان و استان سیستان و بلوچستان را ندارند و وزارت اطلاعات و دیگر دستگاههای امنیتی مانع از سفر آنها می‌شوند.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »