با اعتماد مجلس، آخوندی وزیر باقی ماند

زیتون- استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی امروز در مجلس بررسی شد و رای نیاورد. آخوندی با ۷۴ رای موافق استیضاح، ۱۷۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع در سمت خود ابقا شد.
عباس آخوندی در ادامه جلسه امروز مجلس از برنامه های وزارت راه و شهرسازی دفاع کرد. به گفته او حسن روحانی، رییس جمهوری، با استعفای او بعد از حادثه قطار سمنان مخالفت کرده است.
در جلسه استیضاح حسن روحانی حضور نداشت. از میان اعضای هیات دولت اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود علوی وزیر اطلاعات، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در مجلس حضور داشتند.
محمداسماعیل سعیدی، نماینده تبریز؛ مهدی مقدسی، نماینده اراک؛ محمدرضا صباغیان، نماینده بافق؛ محمدحسین فرهنگی، نماینده تبریز؛ حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان؛ نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه؛ حمد علیرضابیگی، نماینده تبریز و اکبر ترکی، نماینده فریدون شهر به عنوان مخالفت با ادامه وزارت آخوندی صحبت کردند. به گفته این نمایندگان  استیضاح وزیر راه، ۱۳ محور داشت که از جمله آن دلیل عدم پاسخگویی به مطالبات اجتماعی در خصوص بحران‌ها و آسیب‌های شکل گرفته در سنوات گذشته، حال‌ و آینده،‌ وضعیت سیستم ریلی، علت بکارگیری نیروهای بازنشسته در این وزارتخانه، دلیل بکارگیری از فرزند آخوندی در قراردادهای وزارتخانه و توسعه و فعالیت اقتصادی بنگاه‌های وابسته به آخوندی در وزارت راه، وضعیت مسکن مهر، مخفی نگه داشتن توافقات خرید هواپیما، انجام کارهای حزبی در هیأت دولت، عدم شفافیت در قراردادهای شرکت فرودگاه‌های کشور و عدم نظارت بر فعالیت مدیران این شرکت،‌ دلیل توقف بررسی سانحه آنتونف ۱۴۹ خط تهران- طبس،‌ پاسخگویی درباره چهار سانحه مرگبار هوایی و ریلی،‌ پاسخگویی درباره کشته شدن سربازان راکب اتوبوس در فارس است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »