پرویز پرستویی: بهروز افخمی و فراستی سراپا عقده‌ وکینه اند

زیتون- حمید فرخ‌نژاد و پرویز پرستویی، دو بازیگر سینمای ایران، در یادداشت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به سخنان اخیر مسعود فراستی و بهروز افخمی واکنش نشان دادند.
فرخ‌نژاد که در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در دو فیلم «خوب، بد، جلف» و «گشت ۲» بازی کرده بود، در اینستاگرام خود به اظهارات مسعود فراستی در کمیسیون فرهنگی مجلس درباره فیلم «گشت ۲» واکنش نشان داد. او نوشت: «اینی که میگم به ولله تحقیر توش نیست ولی دلم بحالت سوخت، با خودم گفتم اگه قراره پیر شیم و غم نون به آدم فروشی بکشونتمون، بارالها خودت ترتیبمونو بده تا هنوز واسه خاطر نون مجبور نشدیم چارپایه‌کش اعدامی شیم، خودت آقایی کن و خلاصمون کن. تلخ بودی و بی‌ادب، لیچار بار همه میکردی با راه و بی راه، صواب و ناصواب، حق و ناحق ولی هر چی بود تو خودمون بود، دمتم گرم حالا یه سکه بالا یا پایین تو خودمون بودیم، ولی مرد حسابی چقلی همکاراتو اینور اونور بردن دیگه خدایی اخرشه، خدایا بحق بزرگیت هیچ تنابنده‌ایی رو این جوری آزمایش نکن.»
صادق طباطبایی‌نژاد، نماینده مجلس، پیش از این خبر داده بود که مسعود فراستی در جلسه‌ با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس «با انتقاد جدی به فیلم سینمایی «گشت ۲» این فیلم را اثری مستهجن خوانده که نمی‌توان به اتفاق خانواده به تماشای آن نشست، لذا قرارشد این فیلم قبل از اکران توسط کمیسیون دیده شود.»
پرویز پرستویی، بازیگر سینما، نیز در صفحه اینستاگرام خود ضمن حمایت از حمید فرخ‌نژاد نوشت: «از چند سال پیش به شکل‌های مختلف در مورد مسعود فراستی، در دنیای مجازی، مصاحبه‌ها، و حتی در رسانه حرف زدم. ولی دریغ از اینکه کسی حمایت کرده باشد، چه اهالی تاثیرگذار و صاحب نام سینما و چه مسئولین. بنابراین الان خیلی تعجب نمی‌کنم که تصمیم‌گیری در خصوص این سینمای مظلوم، به مجلس کشیده شود، و وقت و انرژی و سرمایه عزیزانی چون شما و دیگر همکاران به هدر رود».
به نوشته پرستویی «مسعود فراستی خود جزو کسانی است که باید پرونده گذشته و حالش مورد بررسی قرار گیرد. امیدوارم به منتقدین شریف و تاثیر گذار بر نخورد، ولی مسعود فراستی صرف چند تا کتاب خواندن و تدریس و فیلم‌های خارجی دیدن، صلاحیت نقد کردن آثار سینمایی را ندارد، آن هم در رسانه ملی. بهروز افخمی هم که بماند، مغازه دو نبش خوبی برای خود بازکرده. بارها با بودجه بیت‌المال به منافع خوبی رسیده، بدون اینکه نقشی در تاثیرگذاری سینما داشته باشد».
پرستویی در متن خود مسعود فراستی و بهروز افخمی را «دوتن سراپا عقده‌ای و کینه‌توز» توصیف کرد که «با حمایت مسئولین رسانه ملی خر خود را سوار شده و می‌تازند، ولی نمی‌دانند که حتی مردم عزیز غیرسینمایی هم این‌ها را منفور می‌خوانند».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. بفرما!
    در یادداشتی دیگر برای اصلاح اوضاع کشورمان، عرض کرده بودم که نیاز به فرهنگ گفتگوی آرام و مدبرانه داریم تا بتوانیم اصلاحی فرهنگی و ماندگار کنیم. و الا عمر می رود و زید می آید.
    حتی نخبگان جامعه هم در گفتگو. و مباحثه و تشخیص درست از خطا، اختلاف که هیچ، دعوا و بلکه فحاشی دارند.
    شاید از غیب رسید! وقتی هنرمندانمان اینچنین اند، از بی هنرانمان چه انتظار؟!
    پس اینقدر طرح ها و پیشنهاد های تند و تیز و کلی و بیهوده ندهید![
    از سرد و گرم دیده ها و دلسوزان و غمدلان، دلجوئی کرده و ابتدا همدلی و همفکری ایجاد کنید، بعد انقلاب فرهنگی، تا برسیم به انقلاب سیاسی.
    و الا دوری نو و روزگاری تکراری طی میشود و باز سر جای اول!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »