???? پشت پرده بازداشت و آزادی غیرمنتظره احمد منتظری و سفر نابهنگام ابراهیم رئیسی به تهران

زیتون– بازداشت غیرمنتظره احمد منتظری، با پی‌گیری ابراهیم رئیسی و هماهنگی او با دادگاه ویژه روحانیت و اطلاعات سپاه و علی‌رغم «مخالفت کتبی رهبری» و وزارت اطلاعات انجام شده است.

زیتون از طریق منابع آگاه به اخباری دست یافته است که حاکی از درخواست آیت‌الله شبیری زنجانی، از مراجع تقلید، برای عدم اجرای حکم  احمد منتظری و موافقت آیت‌الله خامنه‌ای با توقف آن است.

بنا به اخبار رسیده به زیتون، آیت‌الله شبیری در نامه‌ای کتبی به رهبرجمهوری اسلامی اجرای حکم را به مصلحت ندانسته‌است و آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به این درخواست، که به‌وسیله یک رابط ارسال شده، می نویسد اگر شما به صلاح نمی‌دانید، من نیز با شما موافقم.

هم زمان ابراهیم رئیسی که در قم به‌سر می برد، امروز به  صورت خارج از برنامه، به تهران مراجعه کرده است، مراجعه‌ای که می‌تواند در آزادی احمد منتظری بی‌تاثیر نباشد.

ساعاتی پیش، کانال تلگرامی «بیت آیت‌الله منتظری» خبر داد که با «تغییر رویه دادگاه ویژه روحانیت» احمد منتظری که ۲۴ ساعت گذشته را در انفرادی گذرانده بود، به مرخصی آمده است.

آیت‌الله شبیری زنجانی و آیت‌الله خامنه‌ای

احمد منتظری، فرزند آیت‌الله حسین‌علی منتظری، که روز گذشته به دادگاه احضار شده بود، بدون اطلاع قبلی بازداشت شد.

سایت و کانال تلگرام آیت‌الله منتظری چند ماه پیش فایل صوتی جلسه قائم‌مقام وقت رهبری با اعضای منصوب آیت‌الله خمینی در هیات بررسی وضعیت زندانیان سیاسی را منتشر کرده بود. این هیات – براساس خاطرات آیت‌‌الله منتظری – حکم اعدام چند هزار زندانی سیاسی را صادر کرد.
احمد منتظری به خاطر انتشار این فایل از سوی دادگاه ویژه روحانیت قم به ۲۱ سال حبس تعزیری و سه سال خلع لباس محکوم شد.

اواخر دی ماه جلسه تجدید نظر این حکم تشکیل شد، اما نتیجه این جلسه رسانه‌ای نشد؛ هرچند محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور و رییس دادگاه ویژه روحانیت گفته بود این حکم تایید و نهایی خواهد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. این چه طرز نوشتن است؟ بالاخره رئیسی پیگیر بازداشت یا آزادی آقای منتظری بوده؟ یک جا می نویسید: «بازداشت غیرمنتظره احمد منتظری، با پی‌گیری ابراهیم رئیسی و هماهنگی او با دادگاه ویژه روحانیت و اطلاعات سپاه و علی‌رغم «مخالفت کتبی رهبری» و وزارت اطلاعات انجام شده است». و جای دیگر: «م زمان ابراهیم رئیسی که در قم به‌سر می برد، امروز به صورت خارج از برنامه، به تهران مراجعه کرده است، مراجعه‌ای که می‌تواند در آزادی احمد منتظری بی‌تاثیر نباشد».

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »