طرح مجلس به منظور مشخص کردن دامنه نظارت استصوابی شورای نگهبان، برای سومین بار رد شد

زیتون- عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، خبر داد که این شورا برای سومین مرتبه استفساریه قانون انتخابات مجلس را «دارای ایراد» دانسته و آن را رد کرده است.
کدخدایی توضیح داد که طرح استفساریه تبصره ۴ ماده ۵٢ قانون انتخابات، که قبلا هم دو نوبت به شورای نگهبان ارسال شده بود و از سوی شورا ایراداتی نسبت به آن وارد شده بود، مجددا به دلیل «مغایرت با اصل ٩٩ قانون اساسی و نظریه تفسیری شورای نگهبان» رد شد.
در پی رد صلاحیت مینو خالقی، منتخب اصفهان در انتخابات دهمین دوره مجلس، استفساریه‌ای درباره یکی از تبصره‌های ماده ۵۲ قانون انتخابات به تصویب مجلس رسید که اختیارات شورای نگهبان درباره رد صلاحیت‌ها را تا پیش از برگزاری انتخابات محدود می کرد.
این استفساریه پیش از این دو بار از سوی شورای نگهبان رد شده است. علی مطهری، نایب رییس مجلس، پیشتر گفته بود که در صورت مخالفت مجدد شورای نگهبان با این استفساریه، مصوبه مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »