بیانیه شش نامزد بهترین فیلم خارجی فستیوال اسکار

جایزه امسال به تمام افرادی که برای حمایت از آزادی بیان و شان انسانی تلاش می‌کنند تقدیم خواهد شد

زیتون– شش نامزد بهترین فیلم خارجی مراسم اسکار در بیانیه‌ای مشترک نوشتند که جایزه امسال را «صرف‌نظر از این که چه کسی برنده خواهد شد» به «تمام مردم، هنرمندان، روزنامه‌نگاران و فعالانی تقدیم می‌کنند که برای ترویج اتحاد و درک و همچنین برای حمایت از آزادی بیان و شان انسانی تلاش می‌کنند.»
این شش کارگردان سینما نوشتند این ارزش‌ها، ارزش‌هایی هستند که «این روزها محافظت از آن‌ها از هر زمان دیگری حائز اهمیت‌تر است».
به گزارش ایسنا مارتین زاندولیت از دانمارک، هانس هولم از سوئد، اصغر فرهادی از ایران، مارن اِده از آلمان و مارتین باتلر و بنتلی دین کارگردانان فیلم استرالیایی تنا، سازندگان پنج فیلم نامزد بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز سینمایی اسکار، امضاکنندگان این بیانیه هستند.
نویسندگان این بیانیه نوشتند: «ترس ایجاد شده به سبب تفکیک افراد بر اساس جنسیت، رنگ، مذهب و .. به عنوان وسیله‌ای برای توجیه خشونت موجب نابودی چیزهایی می‌شود که ما نه تنها به عنوان هنرمند بلکه به عنوان انسان به آنها بستگی داریم: تنوع فرهنگ‌ها، فرصت غنی‌شدن با چیزی که ظاهرا «خارجی» است و اعتقاد بر این که مواجهات انسانی ما را به سویی بهتر سوق می‌دهند. این دیوارهای تقسیم‌کننده مردم را از تجربه چیزی ساده اما بنیادین محروم می‌کنند و آن کشف این موضوع است که ما خیلی متفاوت نیستیم.»
این شش کارگردان سینمای جهان در ادامه نوشتند: «ما از خودمان پرسیده‌ایم سینما می‌تواند چه کاری انجام دهد؟ اگر چه ما نمی‌خواهیم در قدرت سینما مبالغه کنیم، معتقدیم که هیچ رسانه دیگری چنین بینش عمیقی به شرایط دیگر انسان‌ها ندارد و احساسات ناآشنایی را به کنجکاوی، همدلی و دلسوزی تبدیل می‌کند، حتی برای کسانی که به ما گفته‌ شده دشمن ما هستند.»
آنها تاکید کردند «حقوق انسانی چیزی نیست که آن را تقاضا کنید و به سادگی برای همه وجود دارد، به همین دلیل ما این جایزه را به تمام مردم، هنرمندان، روزنامه‌نگاران و فعالانی تقدیم می‌کنیم که برای ترویج اتحاد و درک و همچنین برای حمایت از آزادی بیان و شان انسانی تلاش می‌کنند، ارزش‌هایی که این روزها محافظت از آنها از هر زمان دیگری حائز اهمیت‌تر است.»
اصفر فرهادی کارگردان فیلم «فروشنده» که پیش از این اعلام کرده به سبب سیاست‌های مهاجرتی «ترامپ» در مراسم اسکار شرکت نمی‌کند، در ویدئویی از اتحاد فیلم‌سازان و واکنش مسئولانه آن‌ها در قبال «تبعیض و ناعدالتی» تشکر و قدرانی کرد و گفت: «در زمانی که برخی از سیاست‌مداران در تلاش برای ترویج تنفر از طریق ایجاد تفرقه و جدایی میان فرهنگ‌ها، مذهب‌ها و ملیت ها هستند، جامعه سینمایی در نمایشی تحسین برانگیز از اتحاد مخالفت خود را با این موضوع اعلام کردند. من امیدوارم این اتحاد ادامه داشته باشد و برای مبارزه با دیگر ناعدالتی‌ها گسترده شود. فیلم‌سازان می‌توانند با چرخاندن دوربین‌هایشان به سمت ویژگی‌های مشترک انسانی کلیشه‌ها را از میان ببرند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بیانیه شش نامزد بهترین فیلم خارجی فستیوال اسکار

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »