تهیه ۹ عنوان کتاب به زبان کردی برای تدریس در مدارس

زیتون– احمد رحمانی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوکان از تهیه ۹ عنوان کتاب به زبان کردی برای تدریس در مدارس این شهرستان خبر داد.
به گفته رحمانی گروهی متشکل از ۲۱ دبیر آموزش و پرورش بوکان که «به حوزه زبان و ادبیات کردی علاقمند هستند، اقدام به تهیه ۹ عنوان کتاب به زبان کردی برای ۹ مقطع تحصیلی (شش ساله ابتدایی و سه ساله راهنمایی) کرده‌اند».
مدیر آموزش و پروش بوکان به کرد پرس گفت در این کتاب‌ها که همگی به زبان کردی نوشته شده‌اند «شعرهای کودکان و موضوع‌های فولکلور مطرح شده و در پایه چهارم به بعد رسم‌الخط کردی آموزش داده می‌شود».
تهیه کتاب به زبان کردی و تدریس در مدارس برای اولین بار در سطح آذربایجان غربی صورت می‌گیرد و این کتاب‌ها در جلسه اخیر شورای آموزش و پرورش تصویب شده است.
رحمانی اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال تحصیلی تدریس این کتاب‌ها در شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی مصوب و مجوز آن نیز از سوی وزارت آموزش و پرورش کسب شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »