ترامپ اوباما را به ایجاد آشوب متهم کرد

زیتون– دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز «باراک اوباما و افرادش» را عامل اعتراض‌های سراسری علیه خود و افشاگری‌ها علیه کاخ سفید معرفی کرد.
ترامپ به سوالی درباره اعتراضات در نقاط مختلف آمریکا علیه قانونگذاران جمهوری‌خواه گفت به نظر او اوباما در این اعتراض‌ها نقش دارد، چرا که «افراد وابسته به او قطعا در این اعتراض‌ها دخیل هستند».
رییس‌جمهوری آمریکا درخصوص مساله افشاگری‌ها علیه دولتش گفت: «شما هرگز نخواهید فهمید که دقیقا پشت صحنه چه اتفاقاتی می‌افتد. ممکن است حدس‌تان درست باشد، اما هرگز نخواهید دانست که چه اتفاقی می‌افتد. با این حال من فکر می‌کنم که باراک اوباما عامل اصلی است، زیرا افرادش مطمئنا در پشت پرده فعالیت می‌کنند.»
به گفته ترامپ برخی از این افشاگری‌ها احتمالا از جانب این گروه است؛ چرا که از نظر او «برخی از اطلاعات افشا شده، که افشاگری‌های واقعا جدی هستند، به لحاظ امنیت ملی بسیار بد و زیان‌بار بودند، اما همچنین درک می‌کنم که این دنیای سیاست واقعی است و اوباما پشت پرده این اتفاقات است مربوط به سیاست می‌شود و احتمالا ادامه خواهد یافت».
ترامپ همچنین تاکید کرد معترضانی که به تظاهرات رفته و برای «آزار قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در سالن‌های کنگره حضور پیدا می‌کنند»، پول دریافت می‌کنند.
رییس‌جمهور آمریکا نیز همچنین به مراسم اعطای جوایز اسکار نیز پرداخته و مسئولان این نمایش را متهم به بیرون کشیدن گزینه نژادپرستی علیه او کرد. او گفت: «ببینید، این‌گونه به نظر می‌رسد که طرف مقابل هر زمان که خیلی بد می‌بازد، گزینه نژادپرستی را بیرون می‌کشد. من سال‌هاست که مراسم‌های اسکار را تماشا می‌کنم و نمایش‌های آنها علیه رونالد ریگان و بسیاری از افراد دیگر را دیده‌ام.»
ترامپ اضافه کرد که «عملکرد بهتری به نسبت بسیاری از دیگر جمهوری‌خواهان و افراد دیگر در انتخابات گذشته درقبال گروه‌های نژادی، به خصوص سیاه‌پوستان و لاتین تبارها» داشته در غیر این صورت به عنوان رییس جمهوری انتخاب نمی‌شد. او درباره عدم حضورش در مراسم ضیافت شام خبرنگاران کاخ سفید نیز گفت کاملا می‌فهمد چه موقع «آنها می‌خواهند حمله کنند؛ زمانی که داستان‌هایی را می‌سازند و منابعی به وجود می‌آورند که اعتقادی به وجود خارجی ندارد».

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »