جزئیاتی جدید از دیدار اسحاق جهانگیری با رهبر جمهوری اسلامی

زیتون– اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی، خبر داد که آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به درخواست برقراری ارتباط میان رهبر جمهوری اسلامی و نیروهای اصلاح‌طلب، به او گفته است: «اگر تمایل دارید ارتباطی از سوی دوستان (اصلاح‌طلب) باشد، خود شما رابط باشید.»
جهانگیری در مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد گفت: «[آیت‌الله خامنه‌ای] گفتند قطع رابطه با اصلاح‌طلبان از طرف ما نبود.» او اضافه کرد: «ایشان در پاسخ به طرح این موضوع گفتند که از طرف ما که اصلا قطع رابطه‌ای نبوده و ما مشکلی نداریم. حال اگر تمایل دارید که ارتباطی از سوی دوستان باشد، خود شما باشید».
به گفته معاون اول حسن روحانی در این دیدار از چهره‌هایی چون محمد خاتمی، موسوی خویینی‌ها و عبدالله نوری نام برده شده تا کانال ارتباطی اصلاح‌طلبان و مقام رهبری باشند: «این موضوع از همان مذاکره من با رهبری بود که به بیرون راه یافته است. در این مذاکره از این شخصیت‌ها اسم برده و پیرامون این افراد صحبت شده است. طبق تعبیر شما موضوع مورد بحث این بود که، کانال اصلاح‌طلبان با رهبری باید برقرار باشد».
اسحاق جهانگیری اضافه کرد که آیت‌الله خامنه‌ای «نگفت با کسانی که در طول سال ٨٨ آن اتفاقات را درست کرده‌اند، قهر هستیم»، بلکه به گفته او رهبر ایران گفته است «در عاشورای سال ٨٨ عده‌ای لودگی کردند و قهر بودن را تنها به همین مورد محدود کردند».
معاون اول روحانی دلیل رد مساله «آشتی ملی» از سوی رهبر جمهوری اسلانی را «عکس‌العمل‌های غیرواقعی که در داخل یا بیرون از کشور» انجام شد، دانست و گفت این عکس‌العمل‌ها «نظام را به شکلی نشان می‌داد که گویی دچار یک مشکل جدی شده و عده‌ای به دنبال حل آن هستند»، در حالی که «ما اصلا قهری در داخل نداریم».

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »