پاسخ کریمی قدوسی به نمایندگان معترض فراکسیون اهل سنت

زیتون- جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس، در واکنش به اعتراض فراکسیون اهل سنت به سخنان او، دیدار اعضای این فراکسیون با محمد خاتمی را زیر سوال برد و نوشت که «جریان فتنه، انحراف، نفاق، اسلام آمریکایی و اعتراض به کل این جریان، هدف اصلی» سخنان او بوده است.
کریمی قدوسی نوشت: «انتظار نبود بعضی از همکاران از فراکسیون اهل سنت در دیدار با سران فتنه در ۹۵/۱۲/۷ شرکت نمایند. در حالی که ولی امر مسلمین چند روز قبل نسبت به قهر مردم با فتنه گران مواضع شفافی را اعلام نمود.» او ادامه داد: «انتظار این نیست… بعضی از شما برادران را در جریان فتنه فعال ببینیم.»
نماینده مشهد در نامه خود نوشت: «ما نیز بر اساس مبانی اعتقادی با جریان شیعه انگلیسی و جریان سنی آمریکایی بشدت مخالف و با آن‌ها به مقابله برخواسته‌ایم.»
جواد کریمی قدوسی در پایان از اعضای فراکسیون اهل سنت خواست تا با «محکوم کردن این ملاقات که مورد نفرت انقلابی اهل سنت است، اجازه سواستقاده را به معاندین انقلاب ندهید».
اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس از کریمی قدوسی به دلیل «توهین به مقدسات اهل سنت» در سخن‌رانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه مشهد، شکایت کردند. آن‌ها نماینده مشهد را متهم کرده بودند که در سخنان خود «بدترین تهمت‌ها و توهین‌ها به بزرگان دین، خلفای راشدین و مقدسات اهل سنت» داشته است.
نمایندگان عضو این فراکسیون خطاب به علی لاریجانی، رییس مجلس، نوشتند که سخنان کریمی قدوسی که باعث «نارضایتی و اختلاف افکنی بین اهل تسنن و تشیع» شده، در «حیطه عمل به وظیفه نمایندگی» او نبوده و خواستار «برخورد مقتضی» با نماینده مشهد شدند.
علی لاریجانی صبح امروز خبر داد که موضوع سخنرانی کریمی قدوسی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی خواهد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. ظاهرا این کریمی قدوسی علاوه بر سخنگویی رهبری سخنگوی اهل سنت هم هست ، طبیعی است که نفرت اهل سنت متوجه فتنه گرانی باشد که اجازه داشتن یک مسجد به آنان در ام القرای اسلام را نمیدهند !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »