تجمع سراسری معلمان شاغل و بازنشسته

زیتون- صدها تن از معلم شاغل و بازنشسته، امروز (پنج‌شنبه)، در مقابل مجلس در تهران تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند.
تجمع کنندگان خواستار ترمیم و اصلاح دستمزدها به صورت هماهنگ با سایر کارکنان دولت، اصلاح ساختار بیمه معلمان، پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت فرهنگیان و نقض احکام قضایی فعالان صنفی معلمان شدند.
کانال تلگرامی انجمن صنفی معلمان خبر داد که دست‌کم ۵۰۰ تن در تجمع اعتراضی مقابل مجلس شرکت داشتند. ایلنا نوشت که همزمان تجمع های دیگری از سوی معلمان شاغل و بازنشسته در دیگر شهرهای ایران از جمله خوزستان، کردستان، خراسان جنوبی، اردبیل، آذربایجان شرقی و چهارمحال بختیاری، برگزار شد.
«بیمه کارآمد حق مسلم ماست»،‌ «همسان سازی حقوق بازنشستگان خواسته ماست»،‌ «تعیین وضعیت نیروهایی خدماتی در نظام رتبه بندی»،‌ «جای معلم کلاس درس است، نه زندان»،‌ «پول های اختلاس شده صندوق ذخیره را برگردانید» و «پرداخت پاداش پایان خدمت بلافاصله پس از بازنشستگی» از جمله شعارهای این تجمع بود.
تجمع کنندگان خواستار ترمیم و اصلاح دستمزدها به صورت هماهنگ با سایر کارکنان دولت، اصلاح ساختار بیمه معلمان، پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت فرهنگیان و نقض احکام قضایی فعالان صنفی معلمان شدند.
به گزارش کانال تلگرامی کانون صنفی معلمان، تجمع کنندگان در مقابل اداره آموزش و پرورش استان فارس در شیراز با پهن کردن سفره خالی اعتراض خود را به شرایط معیشتی فرهنگیان نشان دادند.
تجمع کنندگان در  قطعنامه پایانی تاکید کردند که خیل عظیم ترک تحصیل دانش آموزان و رانده شدن آن‌ها به سمت خیابان و قربانی نمودن کودکی آنان، نتیجه سیاست‌گذاری نادرستی است که مبنایش پولی کردن آموزش است، سیاست‌هایی که برخلاف اصل سی قانون اساسی است. تجمع کنندگان با اشاره به اینکه «زندگی و زیست شرافتمندانه و منزلت اجتماعی معلمان دچار چالش‌های جدی شده است» تاکید کردند که وضعیت کنونی موجب شده است که معلمان برای «امرار معاش به شغل‌های دوم و سوم روی‌ آورند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. برای هرحکومتی که خواستار تعالی وترقی ملتش باشد. ننگی بزرگترازاین نیست ونخواهد بود که معلمانش درفقرمحض وحتا گرسنه ومستاصل باشند . سالهاست فریاددادخواهی مافرهنگیان بازنشسته همترازی دریافتی ماهیانه باسایر ادارات ووزارتخانه هاست . دریافتیهای معلمان کشور بسیار پایین تراز خط فقر رسمی کشورست . چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ درحالیکه ارقام نجومی دزدیها بالاتراز تیلیاردهاست . وتاکنون هیچ دولت و حتا نماینده مجلسی گوش شنوایی به خواستهای بحق وقانونیمان نداده وتنهاوتنها بفکر افزایش درامدهای کلان ونجومی فردی خودبوده وهستند .

  2. متاسفانه جناح تندرو حاکم بر ایران دوباره دست به کار شده است و چراغ سبز به معلمان نشان داده است که بر علیه دولت مستقر دست به اعتراض بزنند، در حالیکه مشکلات معلمان برخواسته از سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی است و نه دولت مستقر، در دولت خاتمی نیز شاهد اعتراضات هر ساله معلمان به پشتیبانی دستگاه ولی فقیه بودیم در حالیکه در هشت ساله دولت معجزه هزاره سوم شاهد اینگونه اعتراضات نبودیم، اصولا اعتراضات صنفی با بغل کردن عکس رهبری بیشتر به طنز شبیه است تا اعتراض

  3. مخارج سنگین رهبری مسلمانان جهان جایی برای رسیدگی به معیشت فرهنگیان باقی نمیگذارد ، زندگی حزب الله لبنان باید اداره شود آنهم در سطحی که باعث سرشکستگی ولی امر نشود ، ماهی ۱۲۰۰ دلاری که برای اجاره خانه به شیعیان جنوب لبنان پرداخت میشد برابر شش ماه حقوق یک معلم است !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »