رییس ستاد اقتصاد مقاومتی پاسخ انتقادها را داد

زیتون– اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی، در نامه‌ای به احمد جنتی، ضمن رد انتقادها از عملکرد دولت درباره «اقتصاد مقاومتی»، نوشت کسانی که خود باید «پاسخگوی» اقدامات‌شان در این‌باره باشند «دولت را استیضاح می‌کنند.»
این نامه جمعه، یک روز پس از انتقاد آیت‌الله خامنه‌ای از دولت حسن روحانی، در ایرنا منتشر شد. اسحاق جهانگیری که از سوی آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رییس «ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» انتخاب شده است، در این نامه خبر داد که خواستار حضور در نشست مجلس خبرگان رهبری برای ارائه گزارش درباره اقدامات دولت بوده، اما به او این فرصت داده نشده است. به گفته او اقتصاد ایران در سال ۹۵ نسبت به سال‌های قبل «مقاومتی‌تر شده» و دولت در این باره «عملکردی فراتر از حد انتظار» داشته است.
این نامه پس از آن رسانه ای شد که آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با اعضای مجلس خبرگان گفت که «اقتصاد مقاومتی» در دستان دولت به جایی نرسیده و دست‌کم تاکنون اثرگذار نبوده است. او در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری ضمن ابراز تردید درباره درست بودن آمارهای دولت درباره بهبود وضعیت اقتصاد مردم گفت: «اینها در زندگی و معیشت مردم در کوتاه‌مدت و میان‌مدت اثر نمی‌گذارد».
احمد جنتی، رییس مجلس خبرگان و دبیر شورای نگهبان، روز سه‌شنبه گذشته در نشست این مجلس از حسن روحانی خواست که از اقدامات دولت برای عملی شدن «اقتصاد مقاومتی» گزارش دهد و «اگر به اقتصاد مقاومتی عمل نکرده، حتی المقدور از مردم عذرخواهی کند».
یک روز بعد حسن روحانی در واکنش به این سخنان، پرسش درباره این که دولت در «اقتصاد مقاومتی» موفق بوده‌ را «سوالی نامربوط» و «بدترین سوال» خواند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »