تجمع روحانیون ملایر در اعتراض به تغییر رییس دانشگاه

زیتون- عده‌ای از روحانیون و طلاب ملایر در اعتراض به «انتصابات دولت یازدهم» تجمع کردند.
طلاب معترض، مقام‌های استان ایلام را متهم می‌کنند که در انتصاب مدیران به «نظرات و مشورت‌های» نمایندگان آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه و استان بی‌توجهی می‌کنند.
فارس خبر داد که این تجمع در اعتراض به تغییر رییس دانشگاه ملایر مقابل فرمانداری تجمع کردند و شعارهایی نظیر «مرگ بر فتنه‌گر، فتنه‌گر حیا کن، ملایرو رها کن، دولت تدبیر و امید، بصیرت بصیرت و مسئول بی‌لیاقت اخراج باید گردد» سر دادند. در پایان این تجمع بیانیه‌ای صادر شد که در آن در مورد «عزل و نصب‌ها که البته بوی سیاسی‌کاری می‌دهد» تذکر جدی داده شده است.
احسان ترکاشوند، مدیر گروه معارف دانشگاه ملایر، در گفت‌و‌گو با تسنیم هدف از برگزاری این تجمع را اعتراض به «انتصاب‌های غیرمتعارف» بدون مشورت با نماینده رهبر در سپاه عنوان کرد.
احد آزادی‌خواه، نماینده ملایر در مجلس، نیز با صدور بیانیه‌ای به تغییر رییس دانشگاه ملایر اعتراض و اعلام کرد که «از جابه‌جایی عجولانه و شتاب‌زده اخیر٬ بوی اغراض سیاسی به مشام و به نظر می‌رسد.» محمدباقر برقراری٬ امام جمعه ملایر هم روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: «فکر نمی‌کنم این حجم عظیم جابه‌جایی‌ها برای بهبود وضعیت موجود باشد و بوی سیاسی‌کاری می‌دهد.» به گفته برقراری، برخلاف اظهارات استاندار همدان با وی در تغییر مدیران مشورتی نشده است.
انتصاب منوچهر بابایی‌پور به سمت سرپرست دانشگاه ملایر از سوی محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آن‌ طور که رسانه‌های محلی ملایر اعلام کرده‌اند با اعتراض گروهی از دانشجویان این دانشگاه نیز مواجه شده است. معترضان به تغییر حیاتی می‌گویند جایگزین وی در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ فعال و از «فتنه‌گران» بوده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »