حسین کروبی به شش ماه زندان محکوم شد

زیتون- حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی به دلیل انتشار نامه پدر خود به حسن روحانی و با اتهام تبلیغ علیه نظام، به تحمل شش ماه زندان محکوم شد. شاکی حسین کروبی، وزارت اطلاعات دولت یازدهم است.
به گزارش سحام نیوز، این حکم را قاضی مقیسه، رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و در پی انتشار نامه مهدی کروبی به رییس‌جمهوری صادر کرد و صبح امروز به محمد جلیلیان،‌ وکیل حسین کروبی در دادسرای اوین ابلاغ شده است.
مهدی کروبی فروردین ماه سال جاری در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، خواستار برگزاری دادگاه با توجه به اصل ۱۶۸ قانون اساسی برای رسیدگی به اتهام‌های خود شده بود. او نوشته بود در جریان محاکمه می‌تواند «ادله خود» درباره «تقلب انتخابات ریاست جمهوری ٨۴، مهندسی انتخابات ریاست جمهوری ٨٨ و آنچه بر فرزندان این کشور در بازداشت‌گاه‌های قانونی و غیرقانونی گذشت» را «به اطلاع عموم» برساند.
پس از انتشار این نامه، با شکایت وزارت اطلاعات، حسین کروبی به دادگاه انقلاب احضار و پس از چهار جلسه بازجویی، به تبلیغ علیه نظام متهم شده بود. اتهام تبلیغ علیه نظام در پی کیفرخواستی مطرح شده که توسط وزارت اطلاعات تنظیم و به دادگاه ارایه شده است. حسین کروبی، این اتهام را رد کرده بود.
حکم صادره بدوی است و محمد جلیلیان، به سحام نیوز گفت که حق اعتراضی را نسبت به صدور این حکم به دادگاه ارایه کرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »