فرجام شکایت از اعضای هیئت رییسه مجلس به دلیل دیدار با محمد خاتمی

زیتون– هیات رسیدگی به تخلفات هیات رییسه مجلس، رای به مختومه شدن شکایت از علی مطهری، محمدعلی وکیلی و بهروز نعمتی را به دلیل دیدار با محمد خاتمی داد.
هیات رسیدگی به تخلفات هیات رییسه مجلس امروز با حضور اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه و روسای کمیسیون‌ها تشکیل شد. در نهایت شانزده تن از اعضای این هیات اعلام کردند مطهری، نعمتی و وکیلی مرتکب تخلفی نشده‌اند.
این سه تن از جمله نمایندگانی بودند که همراه با برخی اعضای فراکسیون امید در سالگرد برگزاری انتخابات مجلس، به دیدار محمد خاتمی رفته بودند.
جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد ۲۲ اسفندماه از شکایت ۲۶ نماینده از نمایندگانی که بامحمد خاتمی دیدار کرده بودند خبر داده و گفته بود: «ما این شکایت را به شورای نگهبان و رییس مجلس تحویل دادیم و از شورای نگهبان خواستیم تا در انتخابات بعدی در بررسی صلاحیت این افراد دقت کند و از رئیس مجلس خواستیم تا ضمن برخورد با این نمایندگان زمینه توبیخ و استیضاح چهار عضو هیئت رئیسه مجلس که در این دیدار بودند، را فراهم کند.» به گفته کریمی قدوسی «کسانی که در این دیدار حضور داشتند التزام عملی خود به ولایت فقیه را از دست دادند و این موضوع مهم باید در بررسی صلاحیت آنها مورد توجه قرار گیرد.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »