ایران ۱۵ شرکت آمریکایی را تحریم کرد

زیتون-  وزارت امور خارجه ایران ۱۵ شرکت آمریکایی را به دلیل همکاری با اسراییل تحریم کرد.
این خبر دو روز پس از تحریم ۳۰ شخص حقیقی و حقوقی از سوی ایالات متحده به دلیل ارسال فناوری حساس به ایران، سوریه و کره‌ شمالی، تهران اعلام شد. در فهرست منتشر شده از سوی وزارت خارجه ایران نام ۱۴ شرکت تسلیحاتی و یک شرکت ساختمانی آمریکایی دیده می شود.
وزارت خارجه امروز (یکشنبه)، ۶ فروردین، ضمن ناموجه و «خلاف حقوق بین‌الملل و مغایر با متن و روح» توافق اتمی وین خواندن تحریم‌های آمریکا خبر داد که بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی در اقدامی متقابل آمریکا را تحریم می کند.
در بیانیه وزارت امور خارجه ایران که توسط ایرنا نیز منتشر شده، آمده است  این وزارتخانه ۱۵ شرکت آمریکایی که «نقض فاحش حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی از سوی آنان مسجل است» مشمول تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.
بر این اساس «هرگونه مراوده با این شرکت‌ها و نهادها ممنوع بوده، اموال آنها در حوزه صلاحیتی جمهوری اسلامی ایران مشمول توقیف خواهد بود و از صدور روادید ورود به ایران برای آن دسته از اشخاصی که دارای سمت یا مسئولیتی در این شرکت‌ها بوده یا به نوعی با آنها در ارتباط هستند خودداردی خواهد شد».
وزارت خارجه ایران همچنین اعلام کرد که به «رصد» فعالیت شرکت‌ها، نهادها و افراد حقیقی و حقوقی آمریکایی و نقش آنها در حمایت از اسراییل، «پشتیبانی از تروریسم، مشارکت در سرکوب مردم منطقه و به ویژه نقش آنها در بی‌ثبات‌سازی منطقه ادامه داده و در صورت لزوم نام‌های بیشتری را به فهرست افراد و نهادهای تحت تحریم جمهوری اسلامی ایران خواهد افزود.»
در بیانیه وزارت خارجه ایران از شرکت‌های «BENI Tal»، United Technologies produces»،«RAYTHEON» و« ITT Corporation» به عنوان چهار شرکتی نام برده شده که به دلیل همکاری امنیتی با اسراییل و فروش تسلیحات به این کشور تحریم شده‌اند.
جمهوری اسلامی ایران همچنین شرکت «Re/Max Real Estate» را به اتهام همکاری در ساخت شهرک‌های اسرائیلی‌‌نشین تحریم کرده است.
در این بیانیه همچنین اعلام شده که شرکت‌های تسلیحاتی «Oshkosh Corporation»،«Magnum Research Inc»، «Kahr Arms»،«M7 Aerospace»،«Elbit Systems»،« Military Armament Corporation»،«Lewis Machine and Tool Company»،«Daniel Defense»،«Bushmaster Firearms Internationa»،«H-S Precision, Inc » به دلیل همکاری با اسراییل برای توسعه تجهیزات نظامی این کشور و انتقال تکنولوژی تحریم شده‌اند.
وزارت خارجه ایران همچنین شرکت اسلحه‌سازی «O.F. Mossberg & Sons» را تحریم کرده و مدعی شده که این شرکت به ارتش و پلیس اسراییل سلاح‌هایی می‌فروشد که «در جریان سرکوب تظاهرات فلسطینیان علیه غیرنظامیان به‌کارگرفته شده» است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا ۱۵ خرداد ۶۸ در مجلس خبرگان رهبری در اظهاراتی در اوج فروتنی فرمودید:««باید خون گریست

ادامه »

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در

ادامه »