سوءاستفاده مالی قائم مقام سابق آستان قدس رضوی رسما تایید شد

 زیتون- در واکنش به انتشار گزارش‌هایی از تخلفات مالی «قائم مقام» سابق آستان قدس رضوی، جعفر صباغیان، مسئول دفتر قائم مقام آستان قدس خبر داد که عزل قائم مقام سابق آستان قدس جزء اولین تغییرات مدیریتی ابراهیم رئیسی بوده و وی پس از برکناری «عملاً حتی یک روز هم در سمت مشاوره یا هیئت امنا اشتغال نداشته است.»
جعفر صباغیان همچنین سوءاستفاده مالی، قائم مقام سابق در یکی از شرکت‌های وابسته را تایید، اما تاکید کرد که مقام سابق در دوره تولیت ابراهیم رئیسی سمتی نداشته است.
به گفته صباغیان در ماه‌های ابتدایی انتصاب ابراهیم رئیسی و پس از وصول گزارش‌هایی از وقوع «تخلف مالی» در یکی از شرکت‌های تابعه آستان قدس، تولیت جدید «بلافاصله دستور استقرار سازمان حسابرسی و بازرسی آستان قدس را در آن شرکت» صادر کرده است.
مسئول دفتر قائم مقام تولیت آستان قدس به تسنیم گفت که گزارش‌هایی حاکی از وجود سوءاستفاده از آن شرکت در سال‌های گذشته داشته و با تکمیل گزارش حسابرسی حدود شش ماه پیش «دستور عزل فوری مدیریت شرکت، تغییرر هیئت مدیره و تشکیل پرونده در دادسرای تهران و معرفی متهمین به مرجع قضایی» صادر شده است.
صباغیان تاکید کرد که رابطه اداری مهدی عزیزیان، قائم مقام سابق با آستان قدس، «مدت‌ها پیش از وصول گزارش بازرسی و ارسال آن به قوه قضائیه قطع شده است.» صباغیان در حالی بر قطع رابطه آستان قدس با مهدی عزیزیان تاکید کرد که دوم خرداد ماه سال جاری ابراهیم رئیسی برای او را به عنوان مشاور خود منصوب کرده بود.
مهدی عزیزیان برادر همسر واعظ طبسی، تولیت سابق آستان قدس رضوی، قائم‌مقام قبلی آستان قدس رضوی،هم‌زمان رییس مجامع و رییس هیئت مدیره سازمان اقتصادی رضوی که بزرگترین هلدینگ اقتصادی شرق کشور محسوب می‌شود نیز بوده است. بسیاری از ساخت و سازهای «حرم امام رضا» در زمان مدیریت مهدی عزیزیان در سازمان عمران و توسعه حرمم امام رضا صورت پذیرفت.
چندی پیش چند وب‌سایت خبری گزارش دادند که مهدی عزیزیان، قائم مقام سابق آستان قدس رضوی، به دلیل سوءاستفاده مالی از این نهاد از کشور خارج شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »