در بیست و چهارمین روز اعتصاب غذا، وصیت‌نامه هنگامه شهیدی منتشر شد

زیتون– حساب‌های کاربری هنگامه شهیدی، روزنامه نگار زندانی، در بیست و چهارمین روز اعتصاب غذا، «وصیت‌نامه» او را منتشر کردند.
هنگامه شهیدی روز ۱۹ اسفند سال گذشته در شهر مشهد بازداشت و به بند ۲۰٩ زندان اوین در تهران منتقل شد. او در اولین تماس تلفنی که با خانواده خود داشت خبر از شروع به اعتصاب غذا و دارو داد.
این عضو حزب اعتماد ملی روز گذشته در تماسی با مادرش خبر از «وخامت حالش» داد.
ناهید کرمانشاهی، مادر هنگامه شهیدی، به وب سایت کمپین بین المللی حقوق بشر درایران گفت که این روزنامه نگار زندانی که «دیگر توان راه رفتن ندارد و خودش را روی زمین می کشد»؛ از امروز دست به اعتصاب غذای خشک زده است. هنگامه شهیدی در این تماس تلفنی متن وصیت نامه خود را برای مادرش نیز خوانده است. در وصیت نامه او تاکید شده که «اگر اتفاقی برای او بیفتد، رییس جمهوری، وزارت اطلاعات، دادستانی و قوه قضائیه مسول مرگش هستند.»
هنگامه شهیدی پیش از بازداشت متنی را در اینستاگرام خود منتشر کرده بود که بر اساس آن «برخی رسانه‌ها و افراد نزدیک به دولت هشدارهایی» مبنی بر احتمال بازداشت به او داده بودند.
او پس از بازداشت نیز در نامه‌ای سرگشاده از زندان خطاب به حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، نوشت:‌ «شما قرار بود در روزهای پس از خفقان دوره احمدی نژاد، راه نفس اصلاح طلبان باشید نه اینکه مانند احمدی نژاد برای رسیدن به ریاست جمهوری، نفس آنها را نیز ببرید.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »