مطهری: مرجع ممنوع‌التصویر کردن خاتمی مشخص نیست

زیتون- علی مطهری، نایب رییس مجلس گفت «مرجع تصمیم‌گیرنده» درباره «ممنوع التصویری» محمد خاتمی «روشن» نیست.

نماینده تهران در مجلس ضمن «نامطلوب» دانستن «این سطح از شفافیت»، اضافه کرد: «به هر حال باید صریح بگویند که این مرجع کجاست. اگر قوه قضاییه چنین تصمیمی گرفته یا مقامات عالی رتبه نظام گفته‌اند، باید اعلام شود. چرا که بنده هم دقیقا نمی‌دانم این دستور از کجا صادر شده است.»

مطهری به ایلنا گفت دادستان تهران نیز در پاسخ به سوالی در رابطه با مستندات این تصمیم هیچ پاسخی نداده است.

مطهری با اشاره به این‌که قوه قضایه باید پاسخ‌گوی این مساله باشد، چرا که «هر مجازاتی حتما باید با حکم قضایی باشد و بدون این‌که دادگاهی تشکیل شود، متهمان از خود دفاع کنند و حکم قضایی صادر شود، نمی‌توانند هیچ کسی را از حقوق اجتماعی‌اش محروم کنند»، ادامه داد: «موضوع ممنوع‌التصویری محمد خاتمی هم از این قاعده مستثنی نیست و نمی‌توانیم صرفا اعلام کنیم فلانی ممنوع‌التصویر است، یا باید تبعید یا حصر شود؛ این اقدام خلاف قانون اساسی است و باید اصلاح شود.»

مطهری مجلس را مرجع رسیدگی به «تخلف از قانون اساسی» و تصریح کرد «اساسا کار اصلی مجلس همین مسایل است که جلوی کارهای خلاف قانون اساسی را بگیرد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. کشور شیخ تو شیخ ، رئیس جمهور سابق با بیش از ۸۰ درصد رای ملت را ممنوع التصویر و ممنوع الصله ارحام کرده اند و نایب رئیس مجلس نمیتواند مرجع تصمیم را مشخص کند ، در حالیکه متن مکالمه شیر با معصوم به زبان عربی را بدون کم و کاست شیوخ از حفظ دارند !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »