صلاحیت چهار نفر از اقلیت های دینی داوطلاب نامزدی در انتخابات شوراهای شهر و روستا در تهران تایید شد

زیتون- چهار نفر از اقلیت‌های دینی که برای انتخابات شوراهای شهر در تهران نامزد شده بودند، تاییدصلاحیت شدند و به عنوان نامزد در این انتخابات حضور خواهند داشت.
آندرانیک سیمونیان، آرمن نازاریان و آرا شاه‌وردیان سه نامزد ارمنی این انتخابات هستند. بابک شهریاری نیز از زرتشتیان تهران است.
وضعیت تایید یا رد صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و و روستا روز شنبه پس از دریافت نظر هیات نظارت شهرستان‌ها از سوی فرمانداری‌ها اعلام شده است. محمدجواد کولیوند، نایب‌ رییس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت که داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات شوراها برای شکایت در خصوص رد صلاحیت‌ خود چهار روز فرصت دارند.
طبق این گزارش هیات نظارت استان با بررسی شکایت ها،نظر قطعی و نهایی در خصوص شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده را ۱۷ اردیبهشت ماه از طریق فرمانداری‌ها اعلام می کنند واسامی نامزدهای نهایی انتخابات شوراهای شهر در مدت سه روز یعنی از ۱۸ الی ۲۰ اردیبهشت ماه توسط فرمانداری‌ها منتشر خواهد شد.
هیاتی متشکل از اعضای مجلس کار نظارت بر انتخابات شوراها را به عهده دارند. در این هیات در حدود ۹۰ نماینده مجلس حضور دارند که در بین آنها از نمایندگان اصولگرا و اصلاح‌طلب قرار دارند.
درباره نامزدهای انتخابات شورا از وزارت اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و ثبت احوال که به مراجع چهارگانه نظارتی مشهور هستند، استعلام شده است.
سه شنبه هفته گذشته ابلاغیه احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان مبنی بر لزوم رد صلاحیت داوطلبان غیر مسلمان انتخابات شوراهای شهر و روستا منتشر شد. او در نامه‌ای با استناد به اصل چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی، مواد ۱۹ و ۲۱ آیین‌نامه داخلی شورای نگهبان و نظریه فقهای این شورا راجع به تبصره ۱ ماده ۲۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، خواستار رد صلاحیت نامزدهای اقلیت‌های غیرمسلمان در مناطقی شد که اکثر جمعیت آنها مسلمان است.
طی روزهای گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس با این ابلاغیه مخالفت کردند. اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس، نیز این پرسش را مطرح کرد که شورای نگهبان چگونه بخشی از قانونی را که ۲۰ سال از تصویب آن گذشته لغو کرده است. قاسم میرزایی نکو، نماینده دماوند، نیز آن را بدعت خوانده بود.
در نهایت علی لاریجانی، رییس مجلس، اعلام کرد که مجلس از اجرای ابلاغیه دبیر شورای نگهبان خودداری خواهد کرد. اما عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، اجرای این ابلاغیه را الزام آور خوانده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »