نماینده قوه قضاییه در شورای نظارت بر صداوسیما: اسحاق جهانگیری حق شرکت در مناظره‌ها و برنامه‌های صداوسیما را ندارد

زیتون– محمدجواد لاریجانی، نماینده قوه قضاییه در شورای نظارت بر صداوسیما گفت اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، حق شرکت در مناظره‌ها و برنامه‌های صداوسیما را ندارد، چرا که به گفته او جهانگیری به عنوان «کاندیدای پوششی» در این انتخابات نامزد شده است.
لاریجانی به تسنیم گفت: «به ‌نظر من اگر شخصی اعلام کند “من نامزد هستم، ولی نامزد پوششی هستم”، اصلا چنین شخصی نامزد نیست. این سواستفاده از امکانات نامزدی است.»
عضو شورای نظارت بر صداوسیما و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با اشاره به این‌که امکانات قانونی برای تبلغیات «نباید در اختیار نامزد های پوششی قرار گیرد، چراکه این شخص اصلا داوطلب نیست»، گفت «برداشت شخصی» او از قانون این است که «افرادی که رسما گفته‌اند کاندیدای پوششی هستند، اصلا صلاحیت نامزدی ندارند حتی اگر رجال سیاسی و دینی باشند.»
اسحاق جهانگیری که معاون اول دولت حسن روحانی است، در آخرین دقایق مهلت قانونی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری، با حضور در وزارت کشور نامزد انتخابات شد. او پس از ثبت نام برای نامزدی در انتخابات، در یک کنفرانس خبری و در پاسخ به این پرسش که «آیا به نفع آقای روحانی کناره‌گیری خواهید کرد؟»، گفته بود: «من با آقای روحانی در کنار هم و مکمل هم هستیم و آقای روحانی برای من شخصیت عزیز و بزرگواری است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. نه اینکه نظر اردشیرخان در تمام موارد نیز صائب بوده است . معظم له با توجه به تجربیات ایشان در زمینه کشاورزی و دامداری و پرورش شتر مرغ در اراضی غصبی به درد اخوی صادق خان در موارد مشابه میخورد .
    جهانگیری نامزد انتخابات شده است و شورای نگهبان هم صلاحیت او را به عنوان نامزد انتخابات احراز کرده است و حق قانونی اوست که تا روز رای گیری تصمیم بگیرد که بماند یا برود ، اردشیرخان را سننه ؟!
    خدا رحم کرده است ایشان خانزاده نیست و از قبل انقلاب شکوهمند خان شده است والا چه میشد !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »