حمله هوایی ترکیه به کردهای عراق و سوریه

زیتون– ارتش ترکیه اعلام کرد که امروز (سه‌شنبه) با هدف جلوگیری از «انتقال شبه نظامیان و تسلیحات» به درون ترکیه، نیروهای کرد را در شمال سوریه و عراق هدف قرار داده است.
ساعاتی بعد از اعلام حمله هوایی ترکیه به منطقه سنجار، از توابع استان نینوا در شمال عراق، جریان های سیاسی عرب و کرد در داخل عراق به این اقدام آنکارا اعتراض کردند. آرام شیخ محمد، نایب رییس پارلمان و عضو فراکسیون کردها در پارلمان عراق در بیانیه ای خواستار مداخله فوری دولت بغداد و فراخوان سفیر ترکیه به وزارت خارجه و تسلیم یادداشت اعتراض‌آمیز به وی شد. به گفته آرام شیخ محمد «تجاوز هوایی ترکیه به شمال عراق توجیه ناپذیر و نقض آشکار حاکمیت ملی عراق است و باید بغداد در این مسئله سریعا مداخله کند».
علی ادیب، عضو فراکسیون دولت قانون در پارلمان عراق، از دولت حیدر العبادی خواست که موضوع را به محافل بین المللی بکشاند و گفت که باید دولت عراق رسما در قبال تجاوز ترکیه به اراضی عراق به سازمان ملل شکایت کند.
دیدبان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که در این حملات هوایی، ۱۸ شبه نظامی یگان‌های مدافع خلق، گروه شبه نظامی کردهای سوریه، کشته شده‌اند. بر اساس این گزارش، پنج پیشمرگ اقلیم خودمختار کردستان عراق هم «به اشتباه» هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از نیروهای کرد سوریه خبر داد که هواپیماهای جنگی ترکیه، مراکز رسانه‌ای، رادیویی و ارتباطاتی را در کنار چند مقر نظامی در شمال شرق سوریه هدف قرار داده‌اند.
دولت ترکیه در مقابل اعلام کرد که شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) مناطق شمالی عراق و سوریه را به پناهگاه خود تبدیل کرده‌اند. در اطلاعیه ارتش ترکیه آمده است که هواپیماهای جنگی این کشور، در بامداد سه‌شنبه، مناطقی را در کوهستان سنجار در شمال عراق و نیز کوهستان‌های شمالی سوریه بمباران کرده‌اند. دولت ترکیه همچنین مدعی شده که این حملات با هدف ممانعت از انتقال تجهیزات جنگی، مواد منفجره و شبه نظامیان به داخل ترکیه انجام شده است.
ترکیه همچنین اعلام کرده که حملاتش به شمال عراق «مطابق قوانین بین‌المللی» و با هدف «ضربه زدن به تروریست‌ها» بوده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »