پاپ فرانسیس در مصر تاکید کرد: خشونت با ایمان سازگار نیست

زیتون- پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روز گذشته (جمعه) برای انجام یک سفر دو روزه وارد قاهره پایتخت مصر شد.
او به دعوت عبدالفتاح سیسی، رییس جمهوری مصر به مناسبت گذشت هفتاد سال از آغاز روابط دیپلماتیک مصر و واتیکان به این کشور سفر کرده است.
سفر پاپ به قاهره، سه هفته پس از آن صورت گرفت که بمب‌گذارهای انتحاری گروه افراطی سنی داعش، با حمله به دو کلیسا در مصر، جان دست کم ۴۵ نفر را گرفتند.
پاپ فرانسیس همچنین به عوت شیخ الازهر در همایشی در کنفرانس «صلح» که در دانشگاه الازهر برگزار شد، شرکت کرد. او خطاب به حاضران در نشست گفت «بیایید یک بار دیگر واضح و محکم به هر شکلی از خشونت، کینه و نفرت، تحت لوای مذهب یا به نام خدا، بگوییم “نه!”»
رهبر کاتولیک‌های جهان برای تقویت روابط مسیحیت و اسلام که تعداد زیادی از چهره‌های دینی مسلمان و مسیحی در آن شرکت داشتند، در خواست کرد که «بیایید هم‌صدا با یکدیگر تاکید کنیم که خشونت با مذهب، و ایمان با تنفر سازگار نیستند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »