مخالفت رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با حذف مجازات اعدام قاچاقچیان

زیتون– محمدمسعود زاهدیان، رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا، با حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر مخالفت کرد. به گفته او تصویب چنین قانون‌هایی افراد قاچاقچی افزایش پیدا می‌کنند و به خاطر سودآوری نامشروع قاچاق مواد مخدر افزایش پیدا می‌کند.
زاهدیان با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی تنها «مجری قانون» است، افزود: «ولی نظر تخصصی ما این است که با چرا با چنین قانون‌هایی جان ۸۰ میلیون نفر را به خطر می‌اندازند؟»
ایران به دلیل اجرای حکم مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر، یکی از کشورهای دارای بیشترین نرخ اعدام است.
آبان ماه سال گذشته مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، گفته بود از آن‌جایی که اجرای مجازات اعدام در سال‌های اخیر «کارآمد» نبوده، بنابراین باید «میزان و مصادیق مجازات اعدام» مورد بازنگری قرار گیرد.
این تصمیم بارها با مخالفت رییس و معاون حقوق بشر قوه قضاییه مواجه شد. محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، دی ماه سال گذشته گفت که مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر «حذف نخواهد شد.» به گفته دبیر ستاد حقوق‌بشر قوه قضاییه،‌ افرادی که در قاچاق مواد مخدر شرکت می‌کنند، باید منتظر «برخورد قاطع قوه قضاییه» باشند و «دستگاه قضا هرگز در این زمینه کوتاه نخواهد آمد.»
در نهایت اردیبهشت ماه سال جاری حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خبر داد که تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان موادمخدر محکوم به مجازات، دیگر اعدام نمی‌شوند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. “افراد قاچاقچی افزایش پیدا می‌کنند”
    جان کلام همین جاست ، بازار مواد مخدر هم مانند سایر کالاها تابع عرضه و تقاضاست ، تعداد قاچاقچیان هم تاثیری در این امر ندارد ، اما و هزار اما که افزایش تعداد قاچاقچیان باعث زیاد شدن دست و احتمالا کاهش قیمت مواد مخدر میشود که به منافع قاچاقچیان محترم لطمه میزند ، با افزایش تعداد قاچاقچیان کنترل بازار مشکل میگردد !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »