ممنوعیت جدید نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری؛ سردار جزایری: نامزدها به مسائل دفاعی ورود نکنند

زیتون– مسعود جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، پس از برگزاری مناظره دوم میان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، به آن‌ها «توصیه» کرد که «از ورود مناقشه‌آمیز به مسایل مهم و حساس نظامی و دفاعی کشور و دادن آدرس‌های غیرصحیح و نادرست به مردم اجتناب ورزند.»
سردار جزایری، دوازدهم اردیبهشت ماه نیز خبر داده بود که به صورت کتبی از ستاد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خواسته شده است تا در خلال تبلیغات انتخاباتی مراقبت شود «نامزدها و یا رسانه‌ها در ورود به عرصه‌های نظامی و دفاعی کشور و منطقه، منافع ملی و امنیت کشور را در نظر گرفته و از دخالت غیرتخصصی در این عرصه خودداری کنند»، چرا که «تصمیم‌گیری در این موارد خارج از حدود اختیارات ریاست‌جمهوری است.»
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به «بی‌ارتباط دانستن توان موشکی با موضوع برجام»، گفت: «ارتقا توان موشکی جمهوری اسلامی در راستای سیاست‌ها و تدابیر کلان نظام در حال انجام است و بنا بر اعترافات صریح استراتژیست‌ها و کارشناسان نظامی و سیاسی داخلی و خارجی، وجود پایگاه‌های زیرزمینی و موشکی یک عامل مهم بازدارندگی دفاعی برابر تهاجمات دشمن قسم‌خورده انقلاب اسلامی و ملت ایران محسوب می‌شود.»
حسن روحانی، رییس جمهوری فعلی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم روز گذشته در مناظره انتخاباتی در مورد برجام، به تصویر در آمد شهر زیر زمینی و رونمایی از موشک های سپاه به درج عبارت «مرگ بر اسرائیل» به زبان عبری را از جمله عوامل به تعویق افتادن اجرای کامل برجام معرفی کرده بود.
سپاه پاسداران مهر سال ۹۴ از اولین شهر موشکی خود رونمایی کرد و فرمانده هوافضای این نیرو همان زمان گفت که پایگاه‌های موشک‌های دوربرد ایران در عمق ۵۰۰ متر زیر کوه‌های بلند و در همه استان‌ها و شهرهای کشور آماده مقابله با تهدیدهای دشمنان هستند. سپاه در دی ماه همان سال از «دومین شهر موشکی» ایران رونمایی کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

    1. خیر، این نشانه اینست که یک شاه رفته و هزار شاه کوچولو سر برآورده. در یک کشور با دوهزار و پانصد سال شاهی، دموکراسی معقول و ریشه دار، شاید صد سال زمان بخواهد! تند روی و زیاده خواهی آفت عجولان و ساده انگاران است.

  1. به قدرت تدافعی و بازدارندگی ملی باید افتخار کرد. اما به نظامیان هم باید هشدار داد که مجری دستور باشند، نه یک پای دعواها و اختلاف نظرات سیاسی.
    و الا ممکن است هوس خیلی کارهای دیگر هم بکنند.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »