محمدباقر قالیباف به‌نفع ابراهیم رئیسی کنار رفت

زیتون– محمدباقر قالیباف به نفع ابراهیم رئیسی کناره‌گیری کرد.
این خبر در پی تشکیل جلسه جمنا (شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) که به بررسی آخرین وضعیت رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری اختصاص داشت؛ منتشر شد.

تسنیم خبر داد که در این جلسه محمدباقر قالیباف از رقابت‌های ریاست‌جمهوری اعلام کناره‌گیری و تاکید کرد که همه توان خود را برای پیروزی ابراهیم رئیسی بر «دولت ناکارآمد و ناتوان» به کار خواهد بست.

ستاد انتخاباتی قالیباف نیز با انتشار بیانیه‌‌‌ی قالیباف این انصراف را تأیید کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است «باید به منظور وحدت در جبهه‌ی انقلاب، تصمیمی اساسی و خطیر گرفت. لذا از همه‌ی حامیان مردمی خویش در سراسر کشور می‌خواهم، که تمام ظرفیت و حمایت خود را برای موفقیتِ برادر ارجمندمان حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی و به بار نشستن دولت کار و کرامت برای خدمت به مردم قرار دهند.»

پیش از این محمدباقر قالیباف با رد شایعه خبر انصرافش اعلام کرده بود که قصد کناره گیری از رقابت انتخابات ریاست جمهوری را ندارد. همچنین ابراهیم رییسی هم پیش‌تر در پاسخ به سوال خبرنگاران در باره انصرافش به نفع شهردار تهران گفته بود: نیامده ام که انصراف بدهم.

او در مناظره انتخاباتی اول نیز بارها اسحاق جهانگیری، دیگر نامزد این انتخابات را به «انصراف» به نفع نامزد دیگر متهم کرده بود.
کانال تلگرامی ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی پیش از انتشار بیانیه انصراف قالیباف نوشته بود «رییسی درخواستی برای انصراف قالیباف ندارد. اگر قالیباف کنار برود نتیجه تصمیم جریان اصولگرایی است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »