حمایت جمعی از فعالین و زندانیان سابق سیاسی از لیست امید و حسن روحانی

زیتون– جمعی از فعالین  و زندانیان سابق سیاسی در بیانیه‌ای از مردم ایران دعوت کردند تا «حماسه سیاسی دیگری بیافریند و با انتخاب مجدد جناب اقای دکتر حسن روحانی با رأی بالا روند توسعه هم جانبه، متوازن و پایدار کشور را تثبیت کند.»

در این بیانیه که به امضا ۲۶ تن از فعالین سیاسی و زندانیان سیاسی سابق رسیده، همچنین آمده است که «برای تعمیق دموکراسی و عدالت، جلب مشارکت هر چه بیشتر هم وطنان و تثبیت پایه‌های مردمسالاری یعنی برای تقویت شوراهای اسلامی شهر و روستا که توسط دولت اصلاحات تشکیل شده‌اند به “لیست امید” رأی می‌دهیم.»

امضا کنندگان این بیانیه خواسته‌اند تا «با انتخاب ٢١+١ در تهران نگذاریم باز فاجعه شورای دوم که سرآغاز دوران سقوط کشور بود تکرار شود.»
در ادامه این نامه تاکید شده که بی شک «لیست امید» برای شورای شهر نه کامل‌ترین و نه بهترین فهرست ممکن است و این امکان وجود داشت که از وجود شایستگانی دیگر بهره گیرد اما بی تردید هر لیست دیگر نیز می‌توانست مورد نقد قرار گیرد و البته همه این نقدها ارزشمند و قابل احترام است و در جای خود باید شنیده شود و برای آینده به کار گرفته شود. به بیان روشن لیست اشکالاتی دارد ولی وقت برای بررسی آسیب شناسانه به گلایه‌ها هست. پس بنا بر مصالح بزرگتر ما امضا کنندگان زیر فارغ از گلایه‌هایی که بعضاً نیز به حق است به لیست امید شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان رأی می‌دهیم. در عین حال لازم می دانیم شورای عالی سیاستگذاری با شفاف سازی نحوه انتخاب افراد به ابهامات موجود پاسخ دهد.

این نامه به امضای زهرا اشراقی، محسن امین زاده، عماد بهاور، علی تاجرنیا، مصطفی تاج زاده، حمیدرضا جلائی پور، سعید حجاریان، محمدرضا خاتمی، هادی خانیکی، عبدالله رمضان زاده، حسین شریف زادگان، علی شکوری راد، محسن صفایی فراهانی، علیرضا علوی تبار، عباس عبدی، مرتضی مبلغ، فخرالسادات محتشمی پور، آذر منصوری، عبدالله مؤمنی، محسن میردامادی، حسین نورانی نژاد و بهاره هدایت رسیده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. البته، ناگفته نماندکه بعضی از افراد امضا کننده ی لیست فوق که عنوان زندانی سیاسی دارند، بعضی هایشان یا همسرانشان خود روزگاری جزو اطلاعات و پلیس و زندانی کردن بیگناه و باگناه بوده اند!
    بعضی چیزهایی یادشان هست!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »