سعید جلیلی برای تشکیل «دولت سایه» فراخوان داد

زیتون- سعید جلیلی، گزینه اصلح جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، برای تشکیل «دولت سایه» فراخوان داد.

جلیلی در قالب اطلاعیه‌ای از متخصصین و صاحب نظران در جهت شناسایی «مشکلات واقعی مردم» و «ارائه راه حل برای آنها» خواستار همکاری با کارگروه‌های تخصصی شد.

او پس از شکست در انتخابات سال ۹۲ نیز برای تشکیل «دولت در سایه» تلاش کرده بود.

در این اطلاعیه آمده است که به کمک کارشناسان، صاحب نظران و متخصصین در عرصه‌های مختلف، با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های گوناگون از جمله در: فرهنگ، سیاست خارجی، اقتصاد، کشاورزی، مسکن، صنعت، بانکداری، شفافیت و مبارزه با فساد، دیپلماسی اقتصادی، نظام سلامت، ورزش، فضای مجازی و … مشکلات واقعی مردم شناسایی و در گام بعدی نسبت به ارائه راه حل آنها مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی پاسخ عملیاتی و مناسب تهیه شود.
محمود احمدی‌نژاد، رییس دولت‌های نهم و دهم نیز پس از رد صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، تلاش کرده بود دولت در سایه تشکیل بدهد. هرچند با پراکنده شدن اعضای کابینه‌اش و برائت جویی آنها از سیاست‌های احمدی‌نژاد، این تلاش ناکام ماند.

محمد شریعتمداری، رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در واکنش به این خبر گفت:«همه گروه‌های سیاسی باید کم‌کم در سایه نشستن را به صورت کلی یاد بگیرند. این فکر خوبی است.»

شریعتمداری به این سؤال خبرآنلاین که آیا این ایده موفق می‌شود، پاسخ داد: «اینکه دولت در سایه تشکیل شود، نه. اما در سایه نشستن خودش عالمی دارد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »