تنش در روابط قطر و عربستان؛ الجزیره فیلتر شد

زیتون– اظهارات شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، به بحرانی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بدل شد.

شب گذشته خبرگزاری دولتی قطر به نقل از امیر قطر این کشور نوشته بود که «قطر بطور همزمان موفق به داشتن روابط قوی با آمریکا و ایران شده است»، زیرا ایران یک «قدرت منطقه‌ای و اسلامی» است که نمی‌شود آن را نادیده گرفت و عاقلانه نیست که تنش با این کشور بالا بگیرد، به ویژه اینکه «همکاری با ایران می‌تواند به ثبات منطقه کمک کند.»

العربیه همچنین به نقل از امیر قطر نوشته است: « هیچکس حق ندارد که ما را متهم به تروریسم کند و جماعت اخوان المسلمین یا حماس و حزب الله تروریست نیستند. او همچنین از مصر، امارات و بحرین خواست تا به موضع ضد قطری و اتهامات خود علیه این کشور پایان دهند زیرا کمکی به روابط و منافع دوجانبه نمی‌کند. او تاکید کرد که قطر در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی‌کند.»

دولت قطر اما بلافاصله اعلام کرد که خبرگزاری دولتی آن کشور هدف حمله هکرهایی قرار گرفته که خبری جعلی، از جمله در مورد ایران، و به نقل از امیر آن کشور منتشر کرده‌اند.

خبرگزاری دولتی قطر پس از حذف این خبر که برای ساعاتی در وب‌سایت دولتی آن کشور قرار داشت، به نقل از شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفته است روابط این کشور با اسرائیل «در سطح خوبی» است.

«ماجرای هک سایت خبرگزاری رسمی قطر» اما مورد قبول عربستان سعودی و امارات قرار نگرفت و  موجب ایجاد بحرانی بزرگ در روابط این کشور با عربستان سعودی و امارات تبدیل شده است.

عربستان سعودی و امارات اصرار دارند که سایت خبرگزاری رسمی قطر هک نشده و سخنان امیر قطر نیز واقعیت دارد.

آنها می گویند دلایل موجود درباره هک سایت خبرگزاری رسمی قطر، قانع کننده نیست و نشان می دهد این سایت هک  نشده است. علاوه بر این این ریاض و ابوظبی گفته اند که سخنان امیر قطر در تلویزیون رسمی این کشور نیز پخش شده است.
به دنبال این اتفاق، عربستان سعودی، سایت الجزیره و رسانه های قطری را فیلتر کرد. سایت الجزیره در امارات هم فیلتر شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »