پاسخ وزیر کشور به ادعای «رای حلال»

زیتون– عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور طرح موضوع «رای حلال» را غیر قابل باور و توهین به دست اندرکاران انتخابات دانست.
روز گذشته محمدعلی موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز رای ابراهیم رئیسی را «رای حلال» دانسته و مدعی شده بود رای رئیسی ۱۹ میلیون بوده است.
وزارت کشور امروز در اطلاعیه این اظهارات را موجب ایجاد بحث و ابهام در کشور باعث ایجاد جو نگرانی و بدبینی در کشور دانست.
در این اطلاعیه تاکید شده که همه مراحل انتخابات با حضور ناظران شورای نگهبان انجام شده و وارد کردن «هرگونه ابهام در حماسه بزرگ مردم‌سالاری دینی، خدشه به آرای مردم و توهین و بی‌اعتبار نمودن دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات و به ویژه ناظران شورای نگهبان است.»
وزارت کشور همچنین اعلام کرد که تقسیم بندی رای‌دهندگان «به عناوینی مانند انقلابی و غیرانقلابی یا آرای حلال و… ظلم بزرگی است که باعث ایجاد تفرقه و آسیب جدی به وحدت ملی و امنیت ملی می شود.»
در ادامه بیانیه وزارت کشور آمده است که تقاضای دبیرکل جامعه روحانیت مبارز برای افزایش آرای ابراهیم رئیسی از ۱۶ میلیون به ۱۹ میلیون «با هیچ منطق شرعی، قانونی و مردمسالاری مطبق نیست و ادعایی غیر باور است».
وزارت کشور همچنین این پرسش را مطرح کرد که با تردید درباره سالم برگزار شدن انتخابات «آیا این موضوع القا نخواهد شد که در گذشته نیز چنین بوده است؟»
طی هفته گذشته، سخنگو و دبیر شورای نگهبان، به عنوان ناظران انتخابات، سلامت انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در ایران تایید کرده بودند.
با این حال محمدعلی موحدی کرمانی،خبر داد که درباره «تخلف‌های» انتخاباتی نشستی با دبیر شورای نگهبان داشته است.
به گفته دبیر کل جامعه روحانیت مبارز «این تخلفات در نتیجه انتخابات موثر نیست، اما شاید رأی آقای رئیسی را از ۱۶ میلیون به ۱۹ میلیون و رأی آقای روحانی را از ۲۳ به ۲۱۱ میلیون برساند.»

 

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »