شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به ستاد انتخابات پاسخ داد

به جای نگرانی از خطبه های نماز جمعه نگران هنجار شکنی طدفداران نامزد خاص باشید

زیتون– روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پاسخ به ستاد انتخابات کشور جوابیه‌ای منتشر کرد.
روز گذشته ائمه جمعه در آن در مورد آنچه که آن را «تخلف گسترده در انتخابات ریاست جمهوری» اعلام کردند، خطبه خوانده بودند. ستاد انتخابات نیز در واکنش خواستار پاسخگویی از تریبون نماز جمعه شد چرا که طرح چنین مطالبی را « نادرست و تفرقه‌انگیز» دانست. در بیانیه ستاد انتخابات که در ایرنا منتشر شد، آمده بود که طرح چنین مطالبی باعث ایجاد «تفرقه و انشقاق در تجلی مردمسالاری دینی» است و اعلام شد که «پیگیری قانونی مطالب خلاف واقع را بخشی از رعایت حقوق مردم» می‌داند.
شورای سیاست گذاری انتخابات از انتشار عمومی این بیانیه گلایه کرده و در ادامه به فرازهایی از خطبه نماز جمعه این هفته احمدخاتمی پرداخته است. از جمله نارسایی‌هایی در جریان انتخابات مانند کمبود تعرفه در برخی شعب.
شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در ادامه به «وجود اسناد و مدارکی در رابطه با تخلفات انتخاباتی» از جمله «فیلم ها، گزارشات ناظرین، گزارشات مردمی، حتی گزارشات برخی از اعضای صندوق ها و …» اشاره و تذکرات امامان جمعه را «دلسوزانه» دانست.
در پایان این جوابیه آمده است: «ای کاش به همین مقدار که از تذکرات دلسوزانه امام جمعه محترم برآشفتید و به سرعت دست به قلم شدید، نسبت به حرکت‌های هنجارشکنی که از جانب برخی طرفداران کاندیدای خاص این روزها صورت گرفته است و دل خانواده‌های شهدا، علما و متدینین را شکست و در ملاء عام رقصیدند، برخی حجاب‌ها را برداشتند، شعارهای ضد ارزش‌های نظام دادند و طبق گزارشاتی، محرمات الهی را مرتکب شدند و… حداقل بعنوان کسانی که سر سفره شهدا نشسته اید اظهار انزجار می‌کردید.»
احمد خاتمی نیز در همین راستا بیانیه ای منتشر کرد. در این بیانیه که خطاب به ستاد انتخابات کشور منتشر شده، تاکید شده :« اگر شورای نگهبان به خلاف آنچه گفته‌ام نظر داد، من شرعاً خود را موظف به اعتراف به خطا می‌دانم و اعلام می‌کنم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. حق کاملا با شورای سیاستگزاری است ، کسانی که به رقصیدن جوانان در ملاء عام اعتراض نمیکنند حق ندارند به رقصیدن امامان جمعه در پشت تریبون اعتراض کنند !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به ستاد انتخابات پاسخ داد

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »