گزارش وزیر کشور از روند برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت

زیتون ـ عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس گزارشی از چگونگی برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،‌ پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

وی در این گزارش اظهار داشت:« انتخابات در ۲۹ اردیبهشت در امنیت کامل برگزار شد آن هم در شرایطی که تامین امنیت در این انتخابات در منطقه‌ای بود که با جنگ و بحران مواجه است.»

وزیر کشور با اشاره به مشارکت بیش از ۴۱ میلیون نفر در این انتخابات آن را در تغییر «تحولات منطقه‌ای و بین المللی را به نفع نظام و کشور» موثر دانست.

وی در ادامه به ارائه آمار و ارقام مرتبط با هر یک از سه انتخابات برگزار شده پرداخت.

به گفته وزیر کشور، در این دوره از انتخابات ۵۶ میلیون نفر واجد شرایط برای شرکت در انتخابات بودند که در مجموع ۶۸ میلیون تعرفه چاپ و در استان ها و شهرستان ها توزیع گردید. این تعداد تعرفه حدود ۲۰ درصد بیشتر از کل واجدان شرایط در انتخابات بود. رحمانی فضلی ادامه داد: با شمارش آراء ماخوذه مشخص شد تعداد آراء ماخوذه در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ۴۱ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۴۶۱ نفر بود که در مقایسه با ۳۶ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۵۳۶ رأی ماخوذه دوره قبل بیش از ۱۲ درصد افزایش و بالاتر از ۵ میلیون را نشان می دهد. درصد مشارکت مردم در این دوره از انتخابات بالغ بر ۷۳.۵ درصد است که این میزان در دور یازدهم معادل ۷۲.۹۴ درصد بوده است.

او در ادامه با اشاره به بعضی از اعتراضات و ابهامات موجود در برگزاری انتخابات از سوی برخی ستادها، از کمبود تعرفه تا عدم درج مهر انتخابات بر روی آنها گفت:«ابهاماتی از سوی برخی ستادها، کاندیداها مطرح شده که توسط سخنگوی شورای نگهبان پاسخ لازم داده شد. »

رحمانی فضلی همچنین تاکید کرد که کندی اخذ رای از دیگر ابهامات بود که به دلیل انجام الکترونیکی احراز هویت رای دهندگان و تضمین سلامت انتخابات علی رغم افزایش سرعت کار نسبت به دوره قبل گریز ناپذیر بود.

در ادامه این جلسه علی لاریجانی رئیس مجلس از وزارت کشور برای برگزاری انتخابات «مطلوب و خوب» قدردانی کرده و بر لزوم برگزاری جلسه از سوی کمیسیون شوراها با مرکز پژوهش‌ها، وزارت کشور و شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات مکانیزه تاکید کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »