پیام‌ حسن روحانی در پی حوادث تروریستی تهران

زیتون– حسن روحانی٬ رییس‌‌جمهوری در پیامی به مناسبت حوادث تروریستی امروز تهران گفت که قوا، دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی کشور با وحدت و هماهنگی و تا مشخص شدن همه ابعاد این «اقدامات کوردلانه و حامیان پیدا و پنهان آنها» از پای نخواهند نشست.

رییس جمهوری در این پیام ضمن اشاره به ترورهای سال‌های اول پس از انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ با عراق تاکید کرده که «اقدامات کور و بزدلانه امروز چند مزدور تروریست در به شهادت رساندن تعدادی از مردم بی گناه و روزه دارمان در جوار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و خانه ملت»، برای مردم ایران «حادثه‌ای غیر منتظره» نیست.

او ضمن تاکید بر «امنیت ایران» و با یادآوری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ادامه داد: «طبیعی است که بدخواهان ایران اسلامی این افتخار آفرینی ها و همبستگی حاکمیت، دولت و ملت را بر نتابند و با اجیر کردن و حمایت از عناصر متحجر و تکفیری تلاش کنند تا شکست های منطقه ای، فروپاشی ارزشهای اسلامی و نارضایتی های جوامع خود را پنهان سازند. غافل از آنکه آزموده را آزمودن خطاست و ملت ایران که برآمده از فرهنگ عاشورا است، اینبار نیز ثابت خواهد کرد که هر دسیسه و توطئه بدخواهان را با وحدت و انسجام بیشتر، و با ساختار قدرتمند امنیتی خود، در هم خواهد شکست.»

به گفته رییس جمهوری ایران «بی‌تردید حوادث تروریستی امروز تهران، اراده ایران اسلامی در مبارزه با تروریسم منطقه‌ای، افراط و خشونت را بیش از پیش تقویت خواهد کرد».

حسن روحانی در پایان یادآور شد که پیام ایران، مثل همیشه این است که تروریسم یک مشکل همگانی است و اتحاد برای مبارزه با افراط، خشونت و تروریسم با همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، مهمترین نیاز جامعه امروز جهانی است.

صبح امروز طی دو حمله تروریستی جداگانه به آرامگاه آیت‌الله خمینی و مجلس دوازده نفر کشته و نزدیک به پنجاه نفر زخمی شدند. گروه دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »