????۹ شهروند بهایی طی دو روز گذشته برای اجرای حکم بازداشت شده‌اند

زیتون– روز گذشته ماموران اجرای احکام برای بازداشت جمعی از شهروندان بهایی اقدام کردند. این ۹ شهروند بهایی ایران پیشتر پرونده قضایی و محکومیت به تحمل زندان داشتند.
به گزارش «زیتون» ماموران اجرای احکام روز گذشته به منزل مژده ظهوری، فرحناز تبیانیان، مریم دهقانی یزدلی، هوشمند دهقانی یزدلی مراجعه و آن‌ها را بازداشت کردند. ماموران اجرای احکام در حین بازداشت این افراد گفته بودند دیگر محکومین این پرونده نیز باید خود را به زندان معرفی کنند.
شیدا قدوسی، پونه ثنائی و نازی تحقیقی پس از احضار از طریق تلفن خود را به اداره اطلاعات و پس از آن جهت اجرای حکم به زندان معرفی کردند.
امروز نیز میترا نوری و پریسا شهیدی که به ۱۵ و ۲۱ ماه زندان محکوم شده بودند، به زندان رفتند.
پیشتر ۲۲ شهروند بهایی در استان گلستان در دادگاه بدوی به ۱۹۳ سال زندان محکوم شده بودند که پس از اعلام حکم دادگاه تجدید نظر فرح تبیانیان، پونه ثنایی، مونا امری حصاری، بهنام حسنی، پریسا شهیدی، مژده ظهوری، پریوش شجاعی، هنا عقیقیان( گرگان)، شهره صمیمی( مینودشت)، بیتا هدایتی، وثاق سنایی و هنا کوشکباغی( گنبد کاووس) به ۱ سال و ۹ ماه زندان روفیا پاکزادان، سودابه مهدی نژاد، میترا نوری، شیوا روحانی، هوشمند دهقان، مریم دهقان، نازی تحقیقی ( گرگان) کاملیا بیدلیان و نوید معلم (مینودشت) هر کدام به ۱ سال و شش ماه زندان محکوم شدند . همچنین تینا موهبتی که پیشتر به یک سال و نه ماه زندان محکوم شده بود حکم وی ابطال و به جریمه نقدی سه میلیون تومانی تبدیل شده است. حکم دادگاه تجدید نظر شهنام جذبانی(مینودشت) و شیدا قدوسی(گرگان) که هر کدام به ١١سال زندان محکوم شده اند نیز هنوز ابلاغ نشده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »