بانک مرکزی پاسخگوی سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن نیست

زیتون– در پی انتشار خبر انحلال موسسه اعتباری ثامن، سپرده گذاران این مؤسسه خواستار باز پس‌گیری سپرده‌های خود هستند و مقابل شعب این مؤسسات تجمع کرده‌اند، اما مسئولین و مدیران این مؤسسه پاسخ درستی به سپرده گذاران ثامن نمی‌دهند و تنها به یک جمله بسنده می‌کنند که این موضوع تنها یک سوءتفاهم است و مشکلات نرم افزاری نیز در حال رفع شدن است.
به‌رغم انتشار اخبار تایید نشده‌ای از احتمال ادغام تعاونی ثامن با مؤسسه مالی اعتباری کوثر به گوش می‌رسد اما روابط عمومی مؤسسه اعتباری ثامن از سپرده گذاران خود خواسته تا در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهام با این مؤسسه تماس بگیرند.
روابط عمومی این مؤسسه اعتباری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا در خصوص مشکلات به وجود آمده برای مؤسسه ثامن گفته است که تمامی اخبار بر روی سایت مؤسسه ثامن موجود است و در حال حاضر اطلاعات بیشتری نداریم تا به شما بدهیم.
چنانچه به نظر می‌رسد این پاسخ برای سپرده گذاران کافی نیست. به همین دلیل صبح امروز تجمعی مقابل یکی از شعبات این موسسه در میدان جهان کودک شکل گرفت که با دخالت نیروی انتظامی به خشونت کشیده شد.
خبرگزاری ایلنا به نقل از یک مقام آگاه نوشت که موضوع مؤسسه اعتباری ثامن در جلسه شورای پول و اعتبار این هفته مطرح خواهد شد و جای نگرانی برای سپرده گذاران وجود ندارد. به گفته این «مقام آگاه» که اشاره ای به نام او نشده، مؤسسه ثامن الائمه جزو موسسات مجاز نبوده و یک موسسه غیرمجاز است، به همین دلیل بانک مرکزی نمی‌تواند پاسخگو باشد.
از منظر بانک مرکزی ایران سهامداران مؤسسه غیرمجاز ثامن الائمه باید پاسخگوی مردم باشند زیرا منابعی که در بانک مرکزی وجود دارد متعلق به کل مردم ایران است، ضمن آنکه این مؤسسه هیچ مجوزی از بانک مرکزی دریافت نکرده بود.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »