مجلس نمایندگان آمریکا اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را مغایر قانون اساسی دانست

زیتون– مجلس نمایندگان آمریکا تحریم‌های مصوب سنای این کشور در مورد ایران را دارای مغایرت با قانون اساسی آمریکا اعلام و رای‌گیری در مورد آن را به تعویق انداخت.
رهبران حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان می‌گویند طرح تحریم‌‌های روسیه و ایران که در سنا به‌ تصویب رسیده است با قانون اساسی آمریکا مغایرت دارد و به‌همین دلیل رای‌گیری درباره آن احتمالا به تاخیر خواهد افتاد.
قانون تحریم‌های ایران که متممی هم برای تحریم‌های روسیه در بر داشت، هفته گذشته با ۹۸ رای موافق و دو رای مخالف در سنای آمریکا به‌ تصویب رسید. شمار موافقان این مصوبه طوری بود که گفته می‌شد امکان وتوی آن برای دونالد ترامپ دشوار است. رییس‌جمهوری آمریکا مخالف تیره شدن روابط با روسیه است. این قانون اما پیش از اعمال نظر رییس جمهوری باید به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا هم می‌رسید.
به گزارش خبرگزاری رویترز، رهبران جمهوریخواه در مجلس نمایندگان این مصوبه سنا را دارای ایراد قانونی دانست؛ چراکه به گفته آنها هر قانونی که به درآمد و تجارت و بازرگانی مربوط است طبق قانون اساسی آمریکا باید نخست در مجلس نمایندگان به تصویب برسد و سپس برای تایید به مجلس سنا برود.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »